Установлены️устаноўлены максімальна дапушчальныя тарыфы на ЖКП на 2024 год.
Павышэнне пройдзе ў два этапы
з 1 студзеня — на жыллёва-камунальныя паслугі, за выключэннем ацяплення і гарачага водазабеспячэння, на Br10, 35;
з 1 чэрвеня — на цеплавую энергію на мэты ацяплення і гарачага водазабеспячэння на Br9,65.
💰Адпаведна плацяжы для насельніцтва (у разліку на тыпавую двухпакаёвую кватэру) у ацяпляльны перыяд складуць прыкладна Br173,15 у месяц, у летні — Br132,86.
Павышэнне пройдзе ў два этапы
з 1 студзеня — на жыллёва-камунальныя паслугі, за выключэннем ацяплення і гарачага водазабеспячэння, на Br10, 35;
з 1 чэрвеня — на цеплавую энергію на мэты ацяплення і гарачага водазабеспячэння на Br9,65.
💰Адпаведна плацяжы для насельніцтва (у разліку на тыпавую двухпакаёвую кватэру) у ацяпляльны перыяд складуць прыкладна Br173,15 у месяц, у летні — Br132,86.
#ГісторыяБеларусі
#МоваНашаРодная
#Літаратура
Фарміраванне беларускай нацыянальнай ідэі
Частка 1
Беларускі нацыянальна-культурны рух, паводле аднаго вобразнага параўнання, узрастаў паміж спрэчкамі расійскіх і польскіх шавіністаў за ідэалагічна-культурнае і эканамічнае панаванне на тэрыторыі краю.
У асяроддзі выкладчыкаў і студэнтаў Віленскага ўніверсітэта ў 1810-я - пачатку 1820-х гг. пачалі з'яўляцца парасткі ідэі будучага нацыянальнага адраджэння.
Прафесары Віленскага ўніверсітэта М.Баброўскі, І.Даніловічтпаклалі пачатак збіранню і вывучэнню помнікаў беларускага пісьменства XVI - XVII стагоддзяў. Яны садзейнічалі абуджэнню цікавасці да гісторыі, культуры, вуснай народнай творчасці ў беларускіх студэнтаў - сяброў таварыстваў філаматаў і філарэтаў, перш за ўсё Я.Чачота, Т.Зана і інш. Беларуская інтэлігенцыя фарміравалася пераважна з выхадцаў духавенства і збяднелай шляхты.
У 1817 годзе з'явілася першая навуковая публікацыя, прысвечаная беларускай народнай культуры
У 1822 г. К.Калайдовіч надрукаваў артыкул "О белорусском неречии" у якім адзначыў асобнасць беларускай мовы ад рускай.
У 1842 г. вядомы чэшскі славіст П.Шафарык выдаў даследванне "Славянскі народапіс", дзе ўпершыню пазначыў тэрыторыю пашырэння беларускай мовы.
У кнізе "Путешествие по Полесье и Белорусскому краю" П.Шпілеўскі акрэсліў ідэю аб чысціні беларускай мовы, яе блізкасці да старажытнай славянскай, пазбаўленнасці іншамоўнага ўплыву.
У сярэдзіне XIX стагоддзя асобныя творы на беларускай мове стварылі Я.Чачот, Я.Баршчэўскі, А.Рыпінскі, У.Сыракомля. Беларуская мова стала асноўнай у творчасці В.Дуніна-Марцінкевіча.
У другой палове XIX - пачатку XX ст. з'явіліся грунтоўныя працы І.Насовіча, М.Нікіфароўскага, Е.Раманава, Я.Карскага, М.Доўнара-Запольскага і інш., з выдання якіх пачынаецца развіццё навуковага беларусазнаўства.
Працяг будзе
#МоваНашаРодная
#Літаратура
Фарміраванне беларускай нацыянальнай ідэі
Частка 1
Беларускі нацыянальна-культурны рух, паводле аднаго вобразнага параўнання, узрастаў паміж спрэчкамі расійскіх і польскіх шавіністаў за ідэалагічна-культурнае і эканамічнае панаванне на тэрыторыі краю.
У асяроддзі выкладчыкаў і студэнтаў Віленскага ўніверсітэта ў 1810-я - пачатку 1820-х гг. пачалі з'яўляцца парасткі ідэі будучага нацыянальнага адраджэння.
Прафесары Віленскага ўніверсітэта М.Баброўскі, І.Даніловічтпаклалі пачатак збіранню і вывучэнню помнікаў беларускага пісьменства XVI - XVII стагоддзяў. Яны садзейнічалі абуджэнню цікавасці да гісторыі, культуры, вуснай народнай творчасці ў беларускіх студэнтаў - сяброў таварыстваў філаматаў і філарэтаў, перш за ўсё Я.Чачота, Т.Зана і інш. Беларуская інтэлігенцыя фарміравалася пераважна з выхадцаў духавенства і збяднелай шляхты.
У 1817 годзе з'явілася першая навуковая публікацыя, прысвечаная беларускай народнай культуры
У 1822 г. К.Калайдовіч надрукаваў артыкул "О белорусском неречии" у якім адзначыў асобнасць беларускай мовы ад рускай.
У 1842 г. вядомы чэшскі славіст П.Шафарык выдаў даследванне "Славянскі народапіс", дзе ўпершыню пазначыў тэрыторыю пашырэння беларускай мовы.
У кнізе "Путешествие по Полесье и Белорусскому краю" П.Шпілеўскі акрэсліў ідэю аб чысціні беларускай мовы, яе блізкасці да старажытнай славянскай, пазбаўленнасці іншамоўнага ўплыву.
У сярэдзіне XIX стагоддзя асобныя творы на беларускай мове стварылі Я.Чачот, Я.Баршчэўскі, А.Рыпінскі, У.Сыракомля. Беларуская мова стала асноўнай у творчасці В.Дуніна-Марцінкевіча.
У другой палове XIX - пачатку XX ст. з'явіліся грунтоўныя працы І.Насовіча, М.Нікіфароўскага, Е.Раманава, Я.Карскага, М.Доўнара-Запольскага і інш., з выдання якіх пачынаецца развіццё навуковага беларусазнаўства.
Працяг будзе
Ігар Аляксандравіч Марзалюк пра Івана Іванавіча Насовіча, выкладчыка Віленскага ўніверсітэта, славутага лексікографа і фалькларыста
https://youtu.be/6CYchslFVl0?si=AX_V0ElZUSImQBML
https://youtu.be/6CYchslFVl0?si=AX_V0ElZUSImQBML
YouTube
«Ён упарадкаваў жывое беларускае слова». Марзалюк пра вядомага беларускага філолага Івана Насовіча
Сёння пойдзе размова пра зорку першай велічыні ў гісторыі беларускай філалогіі, фалькларыстыкі і этнаграфіі. Пра Івана Іванавіча Насовіча.
https://belarus-news.by/project/yon-uparadkavau-zhyvoe-belaruskae-slova-marzalyuk-pra-vyadomaga-belaruskaga-filolaga…
https://belarus-news.by/project/yon-uparadkavau-zhyvoe-belaruskae-slova-marzalyuk-pra-vyadomaga-belaruskaga-filolaga…
На адным канале трапіла на пост з нямецкай паштоўкай часоў Другой Сусветнай вайны і ўспомніла, што не так даўно набыла цэлы набор нямецкіх паштовак у Нацыянальнай бібліятэцы.
І вось што напісана на вокладцы:
"Першыя ілюстраваныя паштоўкі з'явіліся ў Германіі і Францыі ў 1870-я гады. Паштоўка хутка набыла папулярнасць і ўжо ў другой палове XIX ст. друкавалася ў многіх еўрапейскіх краінах....
Усплёск цікавасці да дзіцячай паштоўкі ў нашай краіне адзначаўся пасля Другой сусветнай вайны. Фенаменальнае ажыўленне ў дадзеную тэматыку ўнесла пасляваенная масавая культура ў выглядзе патоку дзіцячых паштовак, якія дасылаліся і прывозіліся савецкімі афіцэрамі."
Магчыма што і паштоўка на фота была такім германскім трафеем і нечы бацька даслаў яе сваёй сям'і...
Такія вось гісторыі ў канцінках. Дакладней, у паштоўках.))
І вось што напісана на вокладцы:
"Першыя ілюстраваныя паштоўкі з'явіліся ў Германіі і Францыі ў 1870-я гады. Паштоўка хутка набыла папулярнасць і ўжо ў другой палове XIX ст. друкавалася ў многіх еўрапейскіх краінах....
Усплёск цікавасці да дзіцячай паштоўкі ў нашай краіне адзначаўся пасля Другой сусветнай вайны. Фенаменальнае ажыўленне ў дадзеную тэматыку ўнесла пасляваенная масавая культура ў выглядзе патоку дзіцячых паштовак, якія дасылаліся і прывозіліся савецкімі афіцэрамі."
Магчыма што і паштоўка на фота была такім германскім трафеем і нечы бацька даслаў яе сваёй сям'і...
Такія вось гісторыі ў канцінках. Дакладней, у паштоўках.))
#СучаснаяБеларусь
Незвычайныя помнікі Беларусі
Вось нечаканы сюрпрыз нават для жыхароў краіны: апроч выраба шкла, у Шклове яшчэ выгадоўваюць велізарную колькасць агуркоў. У 2007 годзе да 12 жніўня — уласна, Дню агурка ў Шклове, — аўтар скульптуры Андрэй Вараб'ёў усталяваў бронзавую статую ў цэнтры горада і назваў агурок з усмешкай чароўным. Зараз усе госці горада імкнуцца пацерці кішэнь гародніны, каб разбагацець.
Незвычайныя помнікі Беларусі
Вось нечаканы сюрпрыз нават для жыхароў краіны: апроч выраба шкла, у Шклове яшчэ выгадоўваюць велізарную колькасць агуркоў. У 2007 годзе да 12 жніўня — уласна, Дню агурка ў Шклове, — аўтар скульптуры Андрэй Вараб'ёў усталяваў бронзавую статую ў цэнтры горада і назваў агурок з усмешкай чароўным. Зараз усе госці горада імкнуцца пацерці кішэнь гародніны, каб разбагацець.
Forwarded from Матуля Беларусь
ДА ДНЯ БЕЛАРУСКАЙ МОВЫ.
#МАРАФОНКАХАННЯ12
ДЗЕНЬ ШАСНАЦЦАТЫ.
ГАЙД ПА ПРАКТЫЧНАМУ БЕЛАРУСКАМОЎЮ.
Не ведаеш, як правільна? Лупі трасянкай !
Калі мы пачынаем размаўляць ці рэдка размаўляем па-беларуску, у нашу мову прарываюцца ўплывы той, на якой мы гаворым часцей. Гэта нармальна. Не варта кпіць з самога сябе і адмаўляцца казаць па-беларуску. Проста ўстаўце слова з іншай мовы і ідзіце далей. Калі побач будзе нехта, хто ведае, як гэта па-нашаму, хай падкажа. Калі не, то самі потым Паглядзіце складанае слова ў слоўніку — і хай яно вам... прысніцца 😊.
Галоўнае, размаўляйце больш па-беларуску, і тады вам стануць сніцца сны на нашай роднай і прыгожай беларускай мове ❤️ !
#МАРАФОНКАХАННЯ12
ДЗЕНЬ ШАСНАЦЦАТЫ.
ГАЙД ПА ПРАКТЫЧНАМУ БЕЛАРУСКАМОЎЮ.
Не ведаеш, як правільна? Лупі трасянкай !
Калі мы пачынаем размаўляць ці рэдка размаўляем па-беларуску, у нашу мову прарываюцца ўплывы той, на якой мы гаворым часцей. Гэта нармальна. Не варта кпіць з самога сябе і адмаўляцца казаць па-беларуску. Проста ўстаўце слова з іншай мовы і ідзіце далей. Калі побач будзе нехта, хто ведае, як гэта па-нашаму, хай падкажа. Калі не, то самі потым Паглядзіце складанае слова ў слоўніку — і хай яно вам... прысніцца 😊.
Галоўнае, размаўляйце больш па-беларуску, і тады вам стануць сніцца сны на нашай роднай і прыгожай беларускай мове ❤️ !
#МузыкаБеларусі
Мы ужо пачыналі знаёміць вас з народнымі музычнымі інструментамі беларусаў.
Пра скрыпку тут
А вось яшчэ знайшлі цікавосткі на гэту тэму
📌 Праект “Традыцыйныя музычныя інструменты” – гэта віртуальная энцыклапедыя беларускіх народных інструментаў, дзе можна пабачыць, пачуць і дэталёва даведацца пра іх.
https://youtu.be/bXWMGwUc4ms?si=bLX_ohvt8cXD8vy2
Мы ужо пачыналі знаёміць вас з народнымі музычнымі інструментамі беларусаў.
Пра скрыпку тут
А вось яшчэ знайшлі цікавосткі на гэту тэму
📌 Праект “Традыцыйныя музычныя інструменты” – гэта віртуальная энцыклапедыя беларускіх народных інструментаў, дзе можна пабачыць, пачуць і дэталёва даведацца пра іх.
https://youtu.be/bXWMGwUc4ms?si=bLX_ohvt8cXD8vy2
YouTube
Cкрыпка / Fiddle - Belarusian Folk Instruments
Традыцыйныя музычныя інструменты – віртуальная энцыклапедыя беларускіх музычных інструментаў.
Belarusian Folk Musical Instruments – Fiddle (Skrypka)
CКРЫПКА
Струнны смычковы музычны інструмент высокага рэгістра. Скрыпка мае старажытныя карані, але звыклы…
Belarusian Folk Musical Instruments – Fiddle (Skrypka)
CКРЫПКА
Струнны смычковы музычны інструмент высокага рэгістра. Скрыпка мае старажытныя карані, але звыклы…
Forwarded from Матуля Беларусь
НАШЫ КНІГІ.
БЕЛАРУСКІЯ НАВІНКІ.
КРАЯЗНАЎСТВА.
"Ашмяншчына : штодзённае жыццё жыхароў краю ў Х-ХХІ стст." : зборнік навуковых артыкулаў ( Беларусь праз прызму рэгіянальнай гісторыі).
Зборнік уключае артыкулы, прысвечаныя праблемам палітычнай, сацыяльнай, эканамічнай і культурнай гісторыі Ашмянскага краю. Артыкулы прайшлі апрабацыю на навукова-практычных канферэнцыях "Гальшанскія чытанні".
Рэкамендуецца даследчыкам, студэнтам, краязнаўцам і ўсім, хто цікавіцца рэгіянальнай гісторыяй Беларусі.
#АкадэмКніга
БЕЛАРУСКІЯ НАВІНКІ.
КРАЯЗНАЎСТВА.
"Ашмяншчына : штодзённае жыццё жыхароў краю ў Х-ХХІ стст." : зборнік навуковых артыкулаў ( Беларусь праз прызму рэгіянальнай гісторыі).
Зборнік уключае артыкулы, прысвечаныя праблемам палітычнай, сацыяльнай, эканамічнай і культурнай гісторыі Ашмянскага краю. Артыкулы прайшлі апрабацыю на навукова-практычных канферэнцыях "Гальшанскія чытанні".
Рэкамендуецца даследчыкам, студэнтам, краязнаўцам і ўсім, хто цікавіцца рэгіянальнай гісторыяй Беларусі.
#АкадэмКніга
Forwarded from Матуля Беларусь
НАШЫ ТРАДЫЦЫІ.
БЕЛАРУСКІЯ РАМЁСТВЫ.
ЎРОКІ САЛОМАПЛЯЦЕННЯ.
У сектары традыцыйных промыслаў (рамёстваў) аграгарадка Вайнілава (Чэрвеньскі раён) адбыўся майстар - клас па саломапляценні "Жар - птушка".
З вялікай цікавасцю прысутныя з дапамогай майстра Шалупенкі Тамары, вырабілі гэты прыгожы сувенір з экалагічна чыстага прыроднага матэрыялу - саломкі.
"Жар-птушка", упрыгожаная пацеркамі, ніткамі, зробленая ўласнымі рукамі, стала выдатным упрыгожваннем для дома.
БЕЛАРУСКІЯ РАМЁСТВЫ.
ЎРОКІ САЛОМАПЛЯЦЕННЯ.
У сектары традыцыйных промыслаў (рамёстваў) аграгарадка Вайнілава (Чэрвеньскі раён) адбыўся майстар - клас па саломапляценні "Жар - птушка".
З вялікай цікавасцю прысутныя з дапамогай майстра Шалупенкі Тамары, вырабілі гэты прыгожы сувенір з экалагічна чыстага прыроднага матэрыялу - саломкі.
"Жар-птушка", упрыгожаная пацеркамі, ніткамі, зробленая ўласнымі рукамі, стала выдатным упрыгожваннем для дома.