Forwarded from Палявая пошта
#МіфыЛегендыБеларусі
Вядзьмак насылае нячыстую сілу.
Пагналі хлопцы коней на начлег. Вядома, падлеткі, хочацца пасваволіць. Давай туды-сюды гарцаваць на конях па выгане. Крычаць, пішчаць, быццам арда татарская.
Якраз па выгане ішоў Іван Порца, які з чарцямі, кажуць, знаўся, дружыў з усялякай нячыстай сілай.
Спыніўся Порца, крыкнуў на хлопцаў:
— Сціхніце, паршыўцы!
Начлежнікі не паслухаліся, яшчэ мацнейшага нарабілі галасу. Дражняцца, крыўляюцца, языкі паказваюць. Адзін жэўжык нават кукіш вядзьмару паказаў.
Зазлаваў Порца на падшыванцаў, прыгразіў ім:
— Пачакайце, паскуднікі, папомніце вы мяне!
Зарагаталі хлопцы, свіснулі, тузанулі коней і пусціліся навыперадкі з гіканнем.
Заехалі на балота, спуталі коней, а самі выбраліся на сухі грудок, агню наклалі і далей сваволяць. Ноч цёплая. Паветра лагоднае, а неба цёмна-сіняе, быццам валошка. Зоркі — божыя свечачкі — блішчаць, Млечны Шлях зіхаціць, што завецца птушынай дарогай.
Супакоіліся хлопцы. Цішыня навокал, як у вусе, чуваць як коні траву хрумаюць. Крыкнуў хтосьці з начлежнікаў. Па балоце такі разлёгся пошчак, аж сябрукі спалохаліся. Праўда, хутка зноў асмялелі, давай усім гуртам дражніцца з пошчакам. Але як яны ні лямантавалі — перакрычаць пошчак не змаглі. Тады пабралі з агню галавешкі і, размахваючы імі, разбегліся па балоце. Здалёку ўбачыш — нібы вогненныя колы па зямлі коцяцца.
Раптам на балоце штосьці свіснула і моцна зарагатала:
— Го-го-го!
Сцішыліся хлопцы, прыслухоўваюцца. І чым больш яны прыслухоўваюцца, тым мацней на ўсе лады заходзіцца жудасны рогат. Здаецца, балота з лесам пасварыліся, лаюцца, на чым свет стаіць.
Спалохаліся начлежнікі. Збегліся ў купу, калоцяцца ад дрыжыкаў, ляскацяць зубамі. Сядзяць ні жывыя, ні мёртвыя, а нячыстая сіла то свісне, то зарагоча, то закрычыць немым голасам. У бедных свавольнікаў душа ў пяткі лезе. Потым агонь патух. Зрабілася яшчэ страшней. Давай нечысць лётаць над самымі галавамі, ледзь не чапляецца крыллем за шапкі…
Перадрыжалі начлежнікі неяк ноч і закаяліся не чапаць больш ведзьмака. Калі пачало світаць, нечысць заплакала, заскуголіла, але мусіла хавацца.
Вось як насылае вядзьмак нячыстую сілу, што служыць яму, нібы свайму пану.
Вядзьмак насылае нячыстую сілу.
Пагналі хлопцы коней на начлег. Вядома, падлеткі, хочацца пасваволіць. Давай туды-сюды гарцаваць на конях па выгане. Крычаць, пішчаць, быццам арда татарская.
Якраз па выгане ішоў Іван Порца, які з чарцямі, кажуць, знаўся, дружыў з усялякай нячыстай сілай.
Спыніўся Порца, крыкнуў на хлопцаў:
— Сціхніце, паршыўцы!
Начлежнікі не паслухаліся, яшчэ мацнейшага нарабілі галасу. Дражняцца, крыўляюцца, языкі паказваюць. Адзін жэўжык нават кукіш вядзьмару паказаў.
Зазлаваў Порца на падшыванцаў, прыгразіў ім:
— Пачакайце, паскуднікі, папомніце вы мяне!
Зарагаталі хлопцы, свіснулі, тузанулі коней і пусціліся навыперадкі з гіканнем.
Заехалі на балота, спуталі коней, а самі выбраліся на сухі грудок, агню наклалі і далей сваволяць. Ноч цёплая. Паветра лагоднае, а неба цёмна-сіняе, быццам валошка. Зоркі — божыя свечачкі — блішчаць, Млечны Шлях зіхаціць, што завецца птушынай дарогай.
Супакоіліся хлопцы. Цішыня навокал, як у вусе, чуваць як коні траву хрумаюць. Крыкнуў хтосьці з начлежнікаў. Па балоце такі разлёгся пошчак, аж сябрукі спалохаліся. Праўда, хутка зноў асмялелі, давай усім гуртам дражніцца з пошчакам. Але як яны ні лямантавалі — перакрычаць пошчак не змаглі. Тады пабралі з агню галавешкі і, размахваючы імі, разбегліся па балоце. Здалёку ўбачыш — нібы вогненныя колы па зямлі коцяцца.
Раптам на балоце штосьці свіснула і моцна зарагатала:
— Го-го-го!
Сцішыліся хлопцы, прыслухоўваюцца. І чым больш яны прыслухоўваюцца, тым мацней на ўсе лады заходзіцца жудасны рогат. Здаецца, балота з лесам пасварыліся, лаюцца, на чым свет стаіць.
Спалохаліся начлежнікі. Збегліся ў купу, калоцяцца ад дрыжыкаў, ляскацяць зубамі. Сядзяць ні жывыя, ні мёртвыя, а нячыстая сіла то свісне, то зарагоча, то закрычыць немым голасам. У бедных свавольнікаў душа ў пяткі лезе. Потым агонь патух. Зрабілася яшчэ страшней. Давай нечысць лётаць над самымі галавамі, ледзь не чапляецца крыллем за шапкі…
Перадрыжалі начлежнікі неяк ноч і закаяліся не чапаць больш ведзьмака. Калі пачало світаць, нечысць заплакала, заскуголіла, але мусіла хавацца.
Вось як насылае вядзьмак нячыстую сілу, што служыць яму, нібы свайму пану.
#КухняБеларусі
Капуста вясковая
1 качан капусты,
2 л агурочнага расолу,
часнок, кроп.
Качан капусты, з якога зняты пашкоджаныя лісты, разрэзаць на кавалкі разам з храпкай, перакласці ў пасудзіну, на дно якой уліць трошкі вады.
Пасудзіну пад накрыўкай паставіць на 2-3 гадзіны ў духоўку з тэмпературай 105-110°.
Затым капусту ахаладзіць, пасыпаць змельчаным зялёным кропам і дробна пасечаным часнаком, заліць агурочным расолам. Пакласці зверху драўляны кружок (талерку), прыціснуць яго. Паставіць у халоднае месца на двое сутак.
Выняць капусту з расолу, нарэзаць скрылькамі. Падаць з варанай бульбай.
Капуста вясковая
1 качан капусты,
2 л агурочнага расолу,
часнок, кроп.
Качан капусты, з якога зняты пашкоджаныя лісты, разрэзаць на кавалкі разам з храпкай, перакласці ў пасудзіну, на дно якой уліць трошкі вады.
Пасудзіну пад накрыўкай паставіць на 2-3 гадзіны ў духоўку з тэмпературай 105-110°.
Затым капусту ахаладзіць, пасыпаць змельчаным зялёным кропам і дробна пасечаным часнаком, заліць агурочным расолам. Пакласці зверху драўляны кружок (талерку), прыціснуць яго. Паставіць у халоднае месца на двое сутак.
Выняць капусту з расолу, нарэзаць скрылькамі. Падаць з варанай бульбай.
#ПобытБеларусі
Сёння Праваслаўная царква адзначае двунадзесятае свята – Малую Прачыстую ці Раство Прасвятой Багародзіцы.
Прасвятая Дзева Марыя нарадзілася ў Назарэце ў сям'і праведных Ганны і Іакіма.
Яны да старых гадоў дажылі бяздзетнымі, але не гублялі надзеі, маліліся і абяцалі, што ў выпадку нараджэння дзіцяці прысвецяць яго жыццё служэнню Богу.
Надзеі мужа і жонкі спраўдзіліся: навіну аб тым, што ў іх народзіцца дачка Марыя, будучым бацькам паведаміў архангел Гаўрыіл.
Сёння Праваслаўная царква адзначае двунадзесятае свята – Малую Прачыстую ці Раство Прасвятой Багародзіцы.
Прасвятая Дзева Марыя нарадзілася ў Назарэце ў сям'і праведных Ганны і Іакіма.
Яны да старых гадоў дажылі бяздзетнымі, але не гублялі надзеі, маліліся і абяцалі, што ў выпадку нараджэння дзіцяці прысвецяць яго жыццё служэнню Богу.
Надзеі мужа і жонкі спраўдзіліся: навіну аб тым, што ў іх народзіцца дачка Марыя, будучым бацькам паведаміў архангел Гаўрыіл.
#ПобытБеларусі
Гэты дзень у народзе таксама называлі Спожка, Другі святок ці Багач.
Лічылася, што менавіта зараз пачынаецца наступная пара года. Прымаўлялі: "Прыйшоў Багач – кідай рагач, бяры сявейку, сей памаленьку".
У хатах у гэты дзень накрываюць святочныя сталы. У некаторых мясцінах прынята было забіваць якую-небудзь хатнюю жывёліну для святочных страў, а калі хто-небудзь шкадаваў гэта зрабіць, яго пужалі, што ўсё роўна менавіта па гэтую скаціну прыйдзе воўк.
Таксама працягваюць збіраць цыбулю, вязаць з яе доўгія "косы", а пчаляры прыбіраюць пчол.
Багачом называлі таксама кошык з жытам і свечкаю. Яго на свята насілі ў кожную хату і адрыну. Зерне ў кошык збіралі з першага зажыначнага снапа, свечку рыхтавалі пад спеў дажынкавых мелодый. Згодна павер’ям, багач забяспечваў сям’і дабрабыт і шчасце. Адно з вядучых месц займаў святар у свяце, якое на хрысціянскі манер называлі Святам Свечкі.
Прыняць удзел у зборы жыта на Багач азначала надзею на тое, што наступны ўраджай будзе не горшы
Гэты дзень у народзе таксама называлі Спожка, Другі святок ці Багач.
Лічылася, што менавіта зараз пачынаецца наступная пара года. Прымаўлялі: "Прыйшоў Багач – кідай рагач, бяры сявейку, сей памаленьку".
У хатах у гэты дзень накрываюць святочныя сталы. У некаторых мясцінах прынята было забіваць якую-небудзь хатнюю жывёліну для святочных страў, а калі хто-небудзь шкадаваў гэта зрабіць, яго пужалі, што ўсё роўна менавіта па гэтую скаціну прыйдзе воўк.
Таксама працягваюць збіраць цыбулю, вязаць з яе доўгія "косы", а пчаляры прыбіраюць пчол.
Багачом называлі таксама кошык з жытам і свечкаю. Яго на свята насілі ў кожную хату і адрыну. Зерне ў кошык збіралі з першага зажыначнага снапа, свечку рыхтавалі пад спеў дажынкавых мелодый. Згодна павер’ям, багач забяспечваў сям’і дабрабыт і шчасце. Адно з вядучых месц займаў святар у свяце, якое на хрысціянскі манер называлі Святам Свечкі.
Прыняць удзел у зборы жыта на Багач азначала надзею на тое, што наступны ўраджай будзе не горшы
#ДумкіЎслых
🔻Існуе мацярык Еўразія
🔻На іх дзве часткі свету: Еўропа і Азія
🔻На еўрапейскай частцы Еўразіі жывуць еўрапейцы, а на азіацкай - азіяты.
🔻Беларусь знаходзіцца ў Еўропе. Расія - у Еўропе і Азіі
🔻 Саюз дзяржаў Еўропы і Азіі - Еўразійскі саюз
А ўсё астатняе - выдумкі філосафаў для адурэння народа. Сталіна на іх няма!
Зоя С
🔻Існуе мацярык Еўразія
🔻На іх дзве часткі свету: Еўропа і Азія
🔻На еўрапейскай частцы Еўразіі жывуць еўрапейцы, а на азіацкай - азіяты.
🔻Беларусь знаходзіцца ў Еўропе. Расія - у Еўропе і Азіі
🔻 Саюз дзяржаў Еўропы і Азіі - Еўразійскі саюз
А ўсё астатняе - выдумкі філосафаў для адурэння народа. Сталіна на іх няма!
Зоя С
#РазважанніПраГісторыю
#КанфесійныяПытанніВКЛ
Гісторыя уніі і канфесійных пытанняў у ВКЛ і РП.
Вывучаючы рэлігійныя пытанні ў XVI-XVIII ст., каб зразумець тыя ці іншыя падзеі і працэсы, вельмі важна ведаць, што ў той час было з адукацыяй.
І вось сустракаем першы ўспамін пра гэта ў кнізе "Гісторыя рускай царквы" Мітрапаліта Макарыя.
Як бачым, першае параўнанне не на карысць адукацыі ў Расійскай дзяржаве.
#КанфесійныяПытанніВКЛ
Гісторыя уніі і канфесійных пытанняў у ВКЛ і РП.
Вывучаючы рэлігійныя пытанні ў XVI-XVIII ст., каб зразумець тыя ці іншыя падзеі і працэсы, вельмі важна ведаць, што ў той час было з адукацыяй.
І вось сустракаем першы ўспамін пра гэта ў кнізе "Гісторыя рускай царквы" Мітрапаліта Макарыя.
Як бачым, першае параўнанне не на карысць адукацыі ў Расійскай дзяржаве.
#СучаснаяБеларусь
Некалькі дзён навучэнцы сярэдняй школы № 151 г.Мінска правялі на археалагічных раскопках старажытнага гарадамна Р. Менцы. Члены археалагічнага аб'яднання, якія ўжо маюць веды ў галіне археалогіі, замацавалі іх на практыцы. Хлопцы не толькі паўдзельнічалі ў раскопках пад кіраўніцтвам вопытных навукоўцаў Інстытута гісторыі, але і пазнаёміліся з гісторыяй узнікнення Мінска. Для дзяцей гэта стала выдатным вопытам палявых даследаванняў і магчымасцю глыбей зразумець мінулае роднага горада.
Некалькі дзён навучэнцы сярэдняй школы № 151 г.Мінска правялі на археалагічных раскопках старажытнага гарадамна Р. Менцы. Члены археалагічнага аб'яднання, якія ўжо маюць веды ў галіне археалогіі, замацавалі іх на практыцы. Хлопцы не толькі паўдзельнічалі ў раскопках пад кіраўніцтвам вопытных навукоўцаў Інстытута гісторыі, але і пазнаёміліся з гісторыяй узнікнення Мінска. Для дзяцей гэта стала выдатным вопытам палявых даследаванняў і магчымасцю глыбей зразумець мінулае роднага горада.
Forwarded from Беларускі Саюз Мастакоў
Рэспубліканская выстава-конкурс дзіцячых мастацкіх праектаў "Спадчыннікі Язэпа Драздовіча" адкрылася ў Нацыянальным цэнтры мастацкай творчасці дзяцей і моладзі 19 верасня.
На выставе, удзел у якой прынялі мастацкія калектывы ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, устаноў агульнай сярэдняй адукацыі з усіх рэгіёнаў краіны, прадстаўлена 67 праектаў. Работы ацэньвалі прафесійныя мастакі, мастацтвазнаўцы, выкладчыкі выяўленчай і дэкаратыўна-прыкладной творчасці, прадстаўнікі мастацкіх галерэй.
Язэпа Драздовіча мы ведаем найперш як мастака і графіка. Але акрамя гэтага беларускі майстар быў яшчэ фалькларыстам, этнографам і археолагам. Ездзіў па краіне і збіраў народную лексіку, запісваў песні, замалёўваў уборы, сельскагаспадарчыя будынкі і прадметы побыту. А які бачыць творчую дзейнасьць генія беларускай культуры маладое пакаленьне?
Прадстаўленыя творы выкананы ў розных відах і тэхніках выяўленчага мастацтва і дэкаратыўна-прыкладной творчасці.
На выставе, удзел у якой прынялі мастацкія калектывы ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, устаноў агульнай сярэдняй адукацыі з усіх рэгіёнаў краіны, прадстаўлена 67 праектаў. Работы ацэньвалі прафесійныя мастакі, мастацтвазнаўцы, выкладчыкі выяўленчай і дэкаратыўна-прыкладной творчасці, прадстаўнікі мастацкіх галерэй.
Язэпа Драздовіча мы ведаем найперш як мастака і графіка. Але акрамя гэтага беларускі майстар быў яшчэ фалькларыстам, этнографам і археолагам. Ездзіў па краіне і збіраў народную лексіку, запісваў песні, замалёўваў уборы, сельскагаспадарчыя будынкі і прадметы побыту. А які бачыць творчую дзейнасьць генія беларускай культуры маладое пакаленьне?
Прадстаўленыя творы выкананы ў розных відах і тэхніках выяўленчага мастацтва і дэкаратыўна-прыкладной творчасці.