Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
#КухняБеларусі
Бульба ў солі
Хто хоць раз спрабаваў печаную ў вуглях бульбу, той сумуе па ёй, седзячы ў сваёй гарадской кватэры.
У мяне ёсць для вас адзін хітры рэцэпт прыгатавання бульбы. Не скажу, што яна такая ж, як печаная атрымаецца, але крыху напамінае па смаку.
А што смачней, чым проста так звараная, то дакладна!
Глядзіце відэа і смачна есці вам!
Бульба ў солі
Хто хоць раз спрабаваў печаную ў вуглях бульбу, той сумуе па ёй, седзячы ў сваёй гарадской кватэры.
У мяне ёсць для вас адзін хітры рэцэпт прыгатавання бульбы. Не скажу, што яна такая ж, як печаная атрымаецца, але крыху напамінае па смаку.
А што смачней, чым проста так звараная, то дакладна!
Глядзіце відэа і смачна есці вам!
#МоваНашаРодная
Што такое КОНАЎКА расказвае спадар Андрусь
https://youtu.be/0wywvnbkV-M?si=TfMUGu88fTOcWrI2
Што такое КОНАЎКА расказвае спадар Андрусь
https://youtu.be/0wywvnbkV-M?si=TfMUGu88fTOcWrI2
YouTube
Белорусский язык - весело, с Андрусем: слово "конаўка"
Белорусский язык с Андрусем. Наше Утро, 04.01.2014
Forwarded from Звязда
Адкуль у Зайца кажушок
Некалі Расціслаў Бензярук у аўтабіяграфічным вершы прыгадваў свае пачаткі: «На парозе вясны, сярод лютай вайны, меў я шчасце калісь нарадзіцца». І вось 27 лютага да пісьменніка, які жыве ў Жабінцы і дасюль актыўна шчыруе на творчай ніве, завітаў прыгожы юбілей – 80 гадоў з дня нараджэння.
zviazda.by
Некалі Расціслаў Бензярук у аўтабіяграфічным вершы прыгадваў свае пачаткі: «На парозе вясны, сярод лютай вайны, меў я шчасце калісь нарадзіцца». І вось 27 лютага да пісьменніка, які жыве ў Жабінцы і дасюль актыўна шчыруе на творчай ніве, завітаў прыгожы юбілей – 80 гадоў з дня нараджэння.
zviazda.by
#СучаснаяБеларусь
Самае легендарнае возера Беларусі — Свіцязь.
Насамрэч, Беларусь — вельмі містычная краіна, таму нядзіўна, што ў ёй існуе мноства легенд пра азёры.
Натхніўшыся гісторыяй пра Свіцязь, знакаміты паэт Адам Міцкевіч нават стварыў аднайменную паэму.
Гісторыя пра горад, які пайшоў пад зямлю, – не адзіная легенда, звязаная з гэтым месцам. Кажуць, у ціхае надвор'е на беразе можна пачуць як гучаць званы храма, схаванага ў глыбінях возера Свіцязь. А таямнічая Свіцязянка дагэтуль з'яўляецца перад рыбакамі і турыстамі.
Легенду цяжка пацвердзіць навукова, а вось пра таямнічыя сцежкі балтыйскіх плямёнаў, якія калісьці праходзілі па дне возера, сведчаць археалагічныя знаходкі. Фрагмент брукаванай дарогі быў знойдзены на дне вадаёма ў 70-х гадах.
Аднак ёсць рэчы, якія здзіўляюць нават навукоўцаў. Напрыклад, даследчыкі не могуць растлумачыць, чаму ўзровень вады ў Свіцязі заўсёды аднолькавы, нягледзячы на засуху, дажджы і іншыя змены надвор'я.
Самае легендарнае возера Беларусі — Свіцязь.
Насамрэч, Беларусь — вельмі містычная краіна, таму нядзіўна, што ў ёй існуе мноства легенд пра азёры.
Натхніўшыся гісторыяй пра Свіцязь, знакаміты паэт Адам Міцкевіч нават стварыў аднайменную паэму.
Гісторыя пра горад, які пайшоў пад зямлю, – не адзіная легенда, звязаная з гэтым месцам. Кажуць, у ціхае надвор'е на беразе можна пачуць як гучаць званы храма, схаванага ў глыбінях возера Свіцязь. А таямнічая Свіцязянка дагэтуль з'яўляецца перад рыбакамі і турыстамі.
Легенду цяжка пацвердзіць навукова, а вось пра таямнічыя сцежкі балтыйскіх плямёнаў, якія калісьці праходзілі па дне возера, сведчаць археалагічныя знаходкі. Фрагмент брукаванай дарогі быў знойдзены на дне вадаёма ў 70-х гадах.
Аднак ёсць рэчы, якія здзіўляюць нават навукоўцаў. Напрыклад, даследчыкі не могуць растлумачыць, чаму ўзровень вады ў Свіцязі заўсёды аднолькавы, нягледзячы на засуху, дажджы і іншыя змены надвор'я.
#ГісторыяБеларусі
#Год1917
Рэвалюцыі 1917 года і беларускае пытанне
Пачатак тут
У выніку ў нацыянальным пытанні бальшавікі Беларусі дапусцілі шэраг пралікаў.
Апублікаваная ў 1917 годзе "Дэкларацыя правоў народаў Расіі" садзейнічала стварэнню асобных дзяржаў каля меж Беларусі на аснове самавызначэння.
У лістападзе 1917 года была абвешчана Украінская Народная рэспубліка (прызнаная Савецкай Расіяй), зроблены захады па ўтварэнні Латвійскай дзяржавы.
На заходнюю, акупаваную немцамі частку Беларусі (Віленшчыну і Гродзеншчыну) прэтэндавалі Літоўская Тарыба і польскія палітыкі.
Сур'ёзную пагрозу для Беларусі стваралі размешчаныя тут арміі Заходняга фронту, якія знаходзіліся ў стадыі інтэнсіўнага распаду.
Сітуацыя яшчэ больш ускладнялася дзеяннямі 1-га польскага корпуса пад камандаваннем Ю.Доўбар-Мусніцкага.
Ва ўмовах нарастання аграрнай рэвалюцыі часці корпуса станавіліся на абарону памешчыкаў, учынялі над беларускімі сялянамі жорсткія расправы.
Беларускія нацыянальныя партыі, якія не прынялі ўладу Саветаў, пэўныя надзеі звязвалі з выбарамі ва Устаноўчы сход (лістапад 1917г.). Яны меркавалі, што метадамі парламенцкай дэмакратыі можна дасягнуць поўнага нацыянальнага самавызначэння Беларусі.
Выканкам Вялікай беларускай рады пачаў падрыхтоўку свайго Устаноўчага сходу - Усебеларускага з'езда, мэтай якога было стварэнне дэмакратычнай краёвай улады.
Адначасова ў гэтым кірунку працаваў Беларускі абласны камітэт (БАК), які быў сфарміраваны ў лістападзе 1917 г. пры Усерасійскім Савеце сялянскіх дэпутатаў.
Беларускі абласны камітэт выступіў з прапановай аб правядзенні 15 снежня з'езда прадстаўнікоў земстваў, Саветаў сялянскіх дэпутатаў, беларускіх палітычных і грамадскіх арганізацый, арміі, настаўніцкага саюза, кааператыўных і культурна-асветніцкіх арганізацый.
Працяг будзе
#Год1917
Рэвалюцыі 1917 года і беларускае пытанне
Пачатак тут
У выніку ў нацыянальным пытанні бальшавікі Беларусі дапусцілі шэраг пралікаў.
Апублікаваная ў 1917 годзе "Дэкларацыя правоў народаў Расіі" садзейнічала стварэнню асобных дзяржаў каля меж Беларусі на аснове самавызначэння.
У лістападзе 1917 года была абвешчана Украінская Народная рэспубліка (прызнаная Савецкай Расіяй), зроблены захады па ўтварэнні Латвійскай дзяржавы.
На заходнюю, акупаваную немцамі частку Беларусі (Віленшчыну і Гродзеншчыну) прэтэндавалі Літоўская Тарыба і польскія палітыкі.
Сур'ёзную пагрозу для Беларусі стваралі размешчаныя тут арміі Заходняга фронту, якія знаходзіліся ў стадыі інтэнсіўнага распаду.
Сітуацыя яшчэ больш ускладнялася дзеяннямі 1-га польскага корпуса пад камандаваннем Ю.Доўбар-Мусніцкага.
Ва ўмовах нарастання аграрнай рэвалюцыі часці корпуса станавіліся на абарону памешчыкаў, учынялі над беларускімі сялянамі жорсткія расправы.
Беларускія нацыянальныя партыі, якія не прынялі ўладу Саветаў, пэўныя надзеі звязвалі з выбарамі ва Устаноўчы сход (лістапад 1917г.). Яны меркавалі, што метадамі парламенцкай дэмакратыі можна дасягнуць поўнага нацыянальнага самавызначэння Беларусі.
Выканкам Вялікай беларускай рады пачаў падрыхтоўку свайго Устаноўчага сходу - Усебеларускага з'езда, мэтай якога было стварэнне дэмакратычнай краёвай улады.
Адначасова ў гэтым кірунку працаваў Беларускі абласны камітэт (БАК), які быў сфарміраваны ў лістападзе 1917 г. пры Усерасійскім Савеце сялянскіх дэпутатаў.
Беларускі абласны камітэт выступіў з прапановай аб правядзенні 15 снежня з'езда прадстаўнікоў земстваў, Саветаў сялянскіх дэпутатаў, беларускіх палітычных і грамадскіх арганізацый, арміі, настаўніцкага саюза, кааператыўных і культурна-асветніцкіх арганізацый.
Працяг будзе
Telegram
Верашчака
#ГісторыяБеларусі
#Год1917
Рэвалюцыя 1917 года і беларускае пытанне
У лютым 1917 г. у Расійскай імперыі пачаліся падзеі, якія пераважная большасць даследчыкаў акрэсліла як Лютаўскую рэвалюцыю.
У ноч з 2 на 3 сакавіка 1917 года імператар Мікалай Раманаў…
#Год1917
Рэвалюцыя 1917 года і беларускае пытанне
У лютым 1917 г. у Расійскай імперыі пачаліся падзеі, якія пераважная большасць даследчыкаў акрэсліла як Лютаўскую рэвалюцыю.
У ноч з 2 на 3 сакавіка 1917 года імператар Мікалай Раманаў…
#ГісторыяБеларусі
#ЛюдзіБеларусі
Ого! Сёння нейкая спрэчка разгарэлася наконт Льва Сапегі. Нават знакаміты Скіф задзейнічаны ў дэбатах.
Прапаную паслухаць Ігара Аляксандравіча Марзалюка і яго ацэнку знакамітай гістарычнай асобы
https://youtu.be/9TVPLBhf3ww?si=xZDgIPY6XLapZ-UA
#ЛюдзіБеларусі
Ого! Сёння нейкая спрэчка разгарэлася наконт Льва Сапегі. Нават знакаміты Скіф задзейнічаны ў дэбатах.
Прапаную паслухаць Ігара Аляксандравіча Марзалюка і яго ацэнку знакамітай гістарычнай асобы
https://youtu.be/9TVPLBhf3ww?si=xZDgIPY6XLapZ-UA
YouTube
«Не толькі я, але і жыццё маё належыць Айчыне». Чым знакаміты Леў Сапега – паведаў Ігар Марзалюк
Сёння размова пойдзе пра ўнікальную постаць у гісторыі Вялікага Княства Літоўскага – Льва Сапегу. Пра яго жыццё, дзейнасць, палітычныя праекты. І безумоўна, пра велічны помнік нашай прававой культуры і нашай старабеларускай мовы – пра Статут ВКЛ 1588 года.…
Цалкам згодная з Аляксандрам Шпакоўскім.
Трэба вызначыць адзіны падыход і адзіную ацэнку гістарычных падзей і гістарычных асоб. Каб розныя неўмяняшкі не бегалі і не трапалі знакамітыя фаміліі.
https://yangx.top/shpakouski/4548
Трэба вызначыць адзіны падыход і адзіную ацэнку гістарычных падзей і гістарычных асоб. Каб розныя неўмяняшкі не бегалі і не трапалі знакамітыя фаміліі.
https://yangx.top/shpakouski/4548
Telegram
Шпаковский. По существу.
Полагаю, что все эти "волны" нужно принимать во внимание, но при этом твердо и целенаправленно проводить в жизнь государственную историческую политику с учётом всех уникальных периодов в жизни белорусского народа - от Полоцкого Княжества до Советского Союза.…
#МіфыЛегендыБеларусі
Копша - у фальклоры цэнтральнай Беларусі магільны дух у выглядзе жанчыны. Нябожчыкам часцей клалі ў магілу грошы, каб дагадзіць ёй. Функцыі Копшы ад крыніцы да крыніцы розняцца - ад багіні царства мёртвых, да абаронцы магільных скарбаў.
Часцей Копшу уяўлялі страшнай і задымленай у сажы або смале жанчынай. Жыве Копша ў дамавінах, старых магілах, турбуе нябожчыкаў, асабліва тых, каму у магілу не паклалі грошы ды іншыя неабходныя для жыцця пасля смерці рэчы.
Ахвяраванні Копшы рабіліся падчас паганскай трызны, на Радаўніцу.
Копша - у фальклоры цэнтральнай Беларусі магільны дух у выглядзе жанчыны. Нябожчыкам часцей клалі ў магілу грошы, каб дагадзіць ёй. Функцыі Копшы ад крыніцы да крыніцы розняцца - ад багіні царства мёртвых, да абаронцы магільных скарбаў.
Часцей Копшу уяўлялі страшнай і задымленай у сажы або смале жанчынай. Жыве Копша ў дамавінах, старых магілах, турбуе нябожчыкаў, асабліва тых, каму у магілу не паклалі грошы ды іншыя неабходныя для жыцця пасля смерці рэчы.
Ахвяраванні Копшы рабіліся падчас паганскай трызны, на Радаўніцу.
Бчб-адэпт у мінулым, пад сцягам бчб зігаваўшы Дзярмонт вучыць людзей як Радзіму любіць. Паважаны, Алёша, ў нас ёсць Беларусь у цябе ёсць толькі нейкая "Скіфія". Вось тут паміж намі і вялікая розніца.
Forwarded from Yury
К. Крапіва
ФІЛОСАФ I РАКА
Блукаў Філосаф па зямлі.
Чаго блукаў? Мо праўды ён шукаў
I сцежак тых, што да яе вялі,
Мо вывучаў складанасць тых падзей,
Што выклікаюць у людзей
То радасць, то трывогі.
А толькі збіўся ён з дарогі,
Пайшоў да вёскі нацянькі
I апынуўся ля ракі.
Вось вёска ўся на відавоку,
Сям-там дымяцца каміны,
I смачны пах даносіцца здалёку:
Няйначай як пякуць бліны,
А можа, нават і мачанку
(Філосаф наш ад ранку
Не каштаваў ніякай стравы).
Ды вось бяда —
Наперадзе вада
I не відаць ніякай пераправы.
«Не будзем смутку наддавацца,—
Сказаў Філосаф наш, пачаўшы раздзявацца.—
Мне толькі варта зняць штаны,
I я паспею на бліны».
Аднак, раздзеўшыся, пачаў ён сумнявацца:
Ці то ў штанах, ці без штаноў —
Філосаф ёсць філосаф:
Паразважаць заўжды гатоў
Аб чалавечых лёсах.
«Які ж мяне самога лёс чакае?
Хоць розум мой глыбінь шукае,
Але ж вада тут чорная такая...
Таму адзначым: гэты глыб
Не для філосафаў — для рыб».
I тут, у гэтыя хвіліны
Сумненняў і разваг,
Пачуўся раптам роў асліны:
Асёл, прыспешыўшы хаду,
Імчаўся з берага ў ваду
(Відаць, усмаг).
Напіўшыся, стаяў, крапіў хвастом бакі
Аж на сярэдзіне ракі
(Аслу было тут па калені).
Філосаф зноў у задуменні:
«Чаму ж мы дна ў рацэ не бачым?
Даследуем і растлумачым:
Таму мы ў ёй не бачым дна,
Што ў вадаёме муць адна».
Так іншы твор са зместам цьмяным
Мы лічым ледзь не акіянам.
1963
ФІЛОСАФ I РАКА
Блукаў Філосаф па зямлі.
Чаго блукаў? Мо праўды ён шукаў
I сцежак тых, што да яе вялі,
Мо вывучаў складанасць тых падзей,
Што выклікаюць у людзей
То радасць, то трывогі.
А толькі збіўся ён з дарогі,
Пайшоў да вёскі нацянькі
I апынуўся ля ракі.
Вось вёска ўся на відавоку,
Сям-там дымяцца каміны,
I смачны пах даносіцца здалёку:
Няйначай як пякуць бліны,
А можа, нават і мачанку
(Філосаф наш ад ранку
Не каштаваў ніякай стравы).
Ды вось бяда —
Наперадзе вада
I не відаць ніякай пераправы.
«Не будзем смутку наддавацца,—
Сказаў Філосаф наш, пачаўшы раздзявацца.—
Мне толькі варта зняць штаны,
I я паспею на бліны».
Аднак, раздзеўшыся, пачаў ён сумнявацца:
Ці то ў штанах, ці без штаноў —
Філосаф ёсць філосаф:
Паразважаць заўжды гатоў
Аб чалавечых лёсах.
«Які ж мяне самога лёс чакае?
Хоць розум мой глыбінь шукае,
Але ж вада тут чорная такая...
Таму адзначым: гэты глыб
Не для філосафаў — для рыб».
I тут, у гэтыя хвіліны
Сумненняў і разваг,
Пачуўся раптам роў асліны:
Асёл, прыспешыўшы хаду,
Імчаўся з берага ў ваду
(Відаць, усмаг).
Напіўшыся, стаяў, крапіў хвастом бакі
Аж на сярэдзіне ракі
(Аслу было тут па калені).
Філосаф зноў у задуменні:
«Чаму ж мы дна ў рацэ не бачым?
Даследуем і растлумачым:
Таму мы ў ёй не бачым дна,
Што ў вадаёме муць адна».
Так іншы твор са зместам цьмяным
Мы лічым ледзь не акіянам.
1963