#беларускіпіонэр
Дзяржаўны герб БССР узору 1927 года і яго падрабязнае апісанне, пададзенае ў часопісе “Беларускі піонэр”.
Дзяржаўны герб БССР узору 1927 года і яго падрабязнае апісанне, пададзенае ў часопісе “Беларускі піонэр”.
У якасці дзяржаўнага гімну БССР з 1919 па 1952 выкарыстоўваўся Інтэрнацыянал.
Прыклад выканання Інтэрнацыяналу па-беларуску (пераклад Янкі Купалы) з алічбаванага аўдыёзапісу 1930-х гадоў:
https://youtu.be/_XinO5cRxYk
Прыклад выканання Інтэрнацыяналу па-беларуску (пераклад Янкі Купалы) з алічбаванага аўдыёзапісу 1930-х гадоў:
https://youtu.be/_XinO5cRxYk
YouTube
Інтэрнацыянал па-беларуску (пер. Я. Купалы)
З архіваў Беларускага дзяржаўнага архіва кінафотафонадакументаў. Ацыфроўка - П. Катаржэўскі.
Forwarded from Батискаф историка (Anton Denisov)
А вот еще один вариант флага БССР из 1930-х. Почему я не посмотрел фонд Волкова раньше?
#архітэктурабсср #дзвекраіныдвастылі
Міланская Вышэйшая партыйная школа, альбо зноў на сувязі рубрыка "Дзве краіны - два стылі" пра архітэктурня паралелі паміж заходняй і савецкай архітэктурамі.
Гэтым разам параўнаем офіс энергетычнай кампаніі ENEL у італьянскім Мілане і будынак ВПШ у Мінску.
Што цікава, абодва будынкі 1937 года пабудовы.
Міланская Вышэйшая партыйная школа, альбо зноў на сувязі рубрыка "Дзве краіны - два стылі" пра архітэктурня паралелі паміж заходняй і савецкай архітэктурамі.
Гэтым разам параўнаем офіс энергетычнай кампаніі ENEL у італьянскім Мілане і будынак ВПШ у Мінску.
Што цікава, абодва будынкі 1937 года пабудовы.
#архітэктурабсср
Літоўская нацыянальная школа ў вёсцы Дыманова пад Віцебскам (адна з 12 літоўскіх школ у міжваеннай БССР), фота 1934 года.
Будынак ў стылі канструктывізму да нашага часу не захаваўся.
Літоўская нацыянальная школа ў вёсцы Дыманова пад Віцебскам (адна з 12 літоўскіх школ у міжваеннай БССР), фота 1934 года.
Будынак ў стылі канструктывізму да нашага часу не захаваўся.
#кнігібсср
Вокладка перакладу на літоўскую мову апавядання Максіма Горкага "9-га студзеня" выдадзенага ў Менску ў 1932 годзе.
Вокладка перакладу на літоўскую мову апавядання Максіма Горкага "9-га студзеня" выдадзенага ў Менску ў 1932 годзе.
Нагадваю, што ў канала "Беларускі піонэр" (і ў майго другога канала "Криминальная хроника 1920-х") ёсць старонка на Patreon, дзе можна фінансава падтрымаць праекты:
https://www.patreon.com/belaruskipioner
Усе сабраныя сродкі ідуць на набыццё нямецкіх аэрафотаздымкаў Беларусі часоў Другой Сусветнай вайны, якія затым выкладаюцца ў вольны доступ (напрыклад на інтэрактыўную карту luftbild.by).
https://www.patreon.com/belaruskipioner
Усе сабраныя сродкі ідуць на набыццё нямецкіх аэрафотаздымкаў Беларусі часоў Другой Сусветнай вайны, якія затым выкладаюцца ў вольны доступ (напрыклад на інтэрактыўную карту luftbild.by).
#рэчыбсср
Экслібрыс (кніжны знак для ўласнай бібліятэкі) беларускага этнографа і краязнаўца Міколы Каспяровіча (1900-1937), 1920-я гады.
На знаку ўгадываюцца контуры міжваеннай БССР з сімвалічнымі трасамі рэк і кропкамі гарадоў (атрымліваецца, што літара "М" адначасова абазначае імя Мікола і горад Менск).
Экслібрыс (кніжны знак для ўласнай бібліятэкі) беларускага этнографа і краязнаўца Міколы Каспяровіча (1900-1937), 1920-я гады.
На знаку ўгадываюцца контуры міжваеннай БССР з сімвалічнымі трасамі рэк і кропкамі гарадоў (атрымліваецца, што літара "М" адначасова абазначае імя Мікола і горад Менск).
#афішыбсср
Афіша Другога Беларускага Дзяржаўнага тэатра ў Віцебску з рэкламай гастроляў артыста Рафаіла Адэльгейма, 1927 год.
Афіша Другога Беларускага Дзяржаўнага тэатра ў Віцебску з рэкламай гастроляў артыста Рафаіла Адэльгейма, 1927 год.
#звязда
Візіт нямецкіх "байкераў"-пралетарыяў з Кёнігсберга ў Полацк у 1929 годзе.
Зацемка з газеты "Зьвязда" ад 14 ліпеня 1929 года (знайшоў С.Марціновіч).
Візіт нямецкіх "байкераў"-пралетарыяў з Кёнігсберга ў Полацк у 1929 годзе.
Зацемка з газеты "Зьвязда" ад 14 ліпеня 1929 года (знайшоў С.Марціновіч).
Каментарый ад калінінградскага даследчыка і аўтара канала "Красный фронтовик" Івана Маркава да выразкі з нямецкімі "байкерамі" у Полацку:
Telegram
Красный Фронтовик
Политическая история Европы и политическое искусство начала XX века, коммунизм, антифашизм.
Ссылка на Дзен: zen.yandex.ru/rotfront_1917_1945
Для связи: @IvanMarkov
Поддержка рублем:
СБЕР: 2202 2017 1904 2414
Юмани: 4100 1168 9282 5031
Ссылка на Дзен: zen.yandex.ru/rotfront_1917_1945
Для связи: @IvanMarkov
Поддержка рублем:
СБЕР: 2202 2017 1904 2414
Юмани: 4100 1168 9282 5031
Forwarded from Красный Фронтовик
На газетном фото с кенигсбергскими рабочими-мотоциклистами из предыдущего поста можно рассмотреть две эмблемы с буквой “S”. Это символика “Ассоциации рабочих-велосипедистов Солидарность” („Arbeiter-Radfahrerbund Solidarität“) - одной из самых массовых спортивных ассоциаций довоенной Германии, штаб-квартира которой находилась в Оффенбахе-на-Майне. Мотоциклисты, надо понимать, в эту организацию тоже входили.
ARB считала себя частью рабочего движения и работала как профсоюз, защищая членов ассоциации. Расцвет ее пришелся как раз на времена Веймарской республики - к 1932 году в ней состояло около 400 тысяч членов (большая часть из них была убежденными социалистами и коммунистами).
Организацию запретили вскоре после прихода к власти нацистов - в мае 1933 года, так как ARB отказалась присоединиться к национал-социалистической «Ассоциации немецких велосипедистов». Функционеры и рядовые члены “Солидарности” пали жертвами нацистского режима или присоединились к группам сопротивления.
ARB считала себя частью рабочего движения и работала как профсоюз, защищая членов ассоциации. Расцвет ее пришелся как раз на времена Веймарской республики - к 1932 году в ней состояло около 400 тысяч членов (большая часть из них была убежденными социалистами и коммунистами).
Организацию запретили вскоре после прихода к власти нацистов - в мае 1933 года, так как ARB отказалась присоединиться к национал-социалистической «Ассоциации немецких велосипедистов». Функционеры и рядовые члены “Солидарности” пали жертвами нацистского режима или присоединились к группам сопротивления.
Telegram
Красный Фронтовик
Минский историк и автор канала "Беларускi пiонэр" Владимир Садовский в очередной раз порадовал публикацией в своем канале и согласился перевести для "Красного Фронтовика" заметку "Звезды" о приезде коммунистов-мотоциклистов за июль 1929 года:
“Приезд немецких…
“Приезд немецких…
Forwarded from Красный Фронтовик
На фото крышки от велосипедных звонков “Солидарности”, найденные в Калининградской области.
#фотабсср
Рабочыя менскага піўзавода "Беларусь" на фоне беларускамоўнага транспаранта, 1920-я гады.
Крыніца: сайт піўзавода "Аліварыя".
Рабочыя менскага піўзавода "Беларусь" на фоне беларускамоўнага транспаранта, 1920-я гады.
Крыніца: сайт піўзавода "Аліварыя".
#архітэктурабсср #публікуеццаўпершыню
Адным з самых распаўсюджаных спосабаў павелічэння плошчаў нерухомасці ў міжваенным Менску была надбудова паверхаў на старых дамах (часцей дарэвалюцыйных, але часам надбудоўвалі і свежыя міжваенныя ж будынкі).
Для прыкладу, павялічаны на два паверхі дарэвалюцыйны будынак па сучасным адрасе вул.Ленінградская 6, у якім у 1930-я гады размяшчаўся інтэрнат медінстытута:
1. Зацемка з газеты "Рабочий" 24 верасня 1934 года (знайшоў С.Марціновіч).
2. Праект надбудовы (крыніца: Дзяржархіў Мінскай вобласці, фонд 351).
3-4. Фотаздымкі канца 1930-х гадоў.
5. Сучасны стан - пасля вайны пры аднаўленні будынка, яму дадалі рысы неакласіцызму.
Адным з самых распаўсюджаных спосабаў павелічэння плошчаў нерухомасці ў міжваенным Менску была надбудова паверхаў на старых дамах (часцей дарэвалюцыйных, але часам надбудоўвалі і свежыя міжваенныя ж будынкі).
Для прыкладу, павялічаны на два паверхі дарэвалюцыйны будынак па сучасным адрасе вул.Ленінградская 6, у якім у 1930-я гады размяшчаўся інтэрнат медінстытута:
1. Зацемка з газеты "Рабочий" 24 верасня 1934 года (знайшоў С.Марціновіч).
2. Праект надбудовы (крыніца: Дзяржархіў Мінскай вобласці, фонд 351).
3-4. Фотаздымкі канца 1930-х гадоў.
5. Сучасны стан - пасля вайны пры аднаўленні будынка, яму дадалі рысы неакласіцызму.