Forwarded from Благовіст – духовне просвітництво
#Православний_календар
🗓 11 грудня, середа.
(28 листопада за старим стилем)
Седмиця 25-та після П'ятидесятниці.
Різдвяний піст.
#Святі_дня
✔️ Прмч. і спов. Стефана Нового (767). Мч. Іринарха та святих семи жон (303). Мчч. Cтефана, Василія, Григорія, другого Григорія, Іоанна та інших багатьох (VIII). Свт. Феодора, архієп. Ростовського (1394). Сщмч. митр. Серафима (Чичагова) (1937). Сщмчч. Олексія Веселовського, Oлексія Смирнова пресвітерів, прмчч. Рафаїла (Тюпина), Вікентія (Нікольського), сщмч. Василія Завгородного диякона і мц. Анісії Масланової (1937); мц. Параскеви Федорової (1938); сщмч. Миколая Крилова пресвітера (1941). Знайдення мощей прп. Сергія Сребрянського архімандрита, спов. (2000).
#Читання_дня:
На літ.: — Ап.: 2 Сол. 2:1-12 (зач. 275). Прмч.: 2 Тим. 1:8-18 (зач. 291). Єв.: Лк. 20:1-8 (зач. 99). Прмч.: Мф. 10:23-31 (зач. 37).
#Тропар_дня Святому Стефану Новому
По́стнически предподвиза́вся на горе́,/ у́мная враго́в ополче́ния/ всеору́жием Креста́ погуби́л еси́, всеблаже́нне,/ па́ки же ко страда́льчеству му́жески вооружи́лся еси́,/ уби́в Копрони́ма мече́м ве́ры,/ и обои́х ра́ди венча́лся еси́ от Бо́га,// преподобному́чениче Стефа́не приснопа́мятне.
📖Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
(Лк. 20:1-8)
[Іудейські] священники, книжники і старці не вірили в Господа. Щоб привести їх до віри, Він запропонував їм запитання: "Хрещення Іоаннове з небес було чи від людей?" (Лк. 20:4). Поміркуйте про це неупереджено, і міркування ваше приведе вас до віри. Що сказано про явлення Іоанна, то можна сказати про всяку подію, що супроводжувала пришестя Господа у плоті, і про саме пришестя, з усіма його супутніми обставинами. Поміркуй будь-хто про все це, — висновок буде один: "воістину Він був Син Божий" (Мф. 27:54). Можуть приходити різні думки, народжуватися сумніви, зустрічатися начебто неузгодженості, але наприкінці всіх досліджень вийде одне всебічне переконання, що не можна інакше думати, як так, як зображено в Євангеліях і апостольських писаннях. "Велика таємниця благочестя: Бог з'явився у плоті" (1 Тим. 3:16), залишаючись таємницею сама в собі, буде зрозуміла для розуму через моральну необхідність, яку накладе на нього власне його дослідження, сповідувати так, а не інакше. Невіри або зовсім не досліджують усього як треба, або досліджують поверхнево, чужим розумом, або приймають нещасний настрій, протилежний до вимог віри, і, щоб виправдати своє невір'я, задовольняються найменшим для відкидання віри. І віруючих хитають промови невірів з тієї причини, що віруючі, задовольняючись простою вірою, не роз'яснюють для себе підстав віри. Промови ті застають їх зненацька, тому вони й хитаються.
#В_допомогу_мирянину
Ранкове правило: https://blagovist.info/molytvoslov/molytvy-ranishni
Вечірнє правило: https://blagovist.info/molytvoslov/molytvy-vechirni
#В_допомогу_духовенству
#Богослужбові_вказівки на сьогодні: https://blagovist.info/bohosluzhbovi-vkazivky-2 👈.
🗓 11 грудня, середа.
(28 листопада за старим стилем)
Седмиця 25-та після П'ятидесятниці.
Різдвяний піст.
#Святі_дня
✔️ Прмч. і спов. Стефана Нового (767). Мч. Іринарха та святих семи жон (303). Мчч. Cтефана, Василія, Григорія, другого Григорія, Іоанна та інших багатьох (VIII). Свт. Феодора, архієп. Ростовського (1394). Сщмч. митр. Серафима (Чичагова) (1937). Сщмчч. Олексія Веселовського, Oлексія Смирнова пресвітерів, прмчч. Рафаїла (Тюпина), Вікентія (Нікольського), сщмч. Василія Завгородного диякона і мц. Анісії Масланової (1937); мц. Параскеви Федорової (1938); сщмч. Миколая Крилова пресвітера (1941). Знайдення мощей прп. Сергія Сребрянського архімандрита, спов. (2000).
#Читання_дня:
На літ.: — Ап.: 2 Сол. 2:1-12 (зач. 275). Прмч.: 2 Тим. 1:8-18 (зач. 291). Єв.: Лк. 20:1-8 (зач. 99). Прмч.: Мф. 10:23-31 (зач. 37).
#Тропар_дня Святому Стефану Новому
По́стнически предподвиза́вся на горе́,/ у́мная враго́в ополче́ния/ всеору́жием Креста́ погуби́л еси́, всеблаже́нне,/ па́ки же ко страда́льчеству му́жески вооружи́лся еси́,/ уби́в Копрони́ма мече́м ве́ры,/ и обои́х ра́ди венча́лся еси́ от Бо́га,// преподобному́чениче Стефа́не приснопа́мятне.
📖Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
(Лк. 20:1-8)
[Іудейські] священники, книжники і старці не вірили в Господа. Щоб привести їх до віри, Він запропонував їм запитання: "Хрещення Іоаннове з небес було чи від людей?" (Лк. 20:4). Поміркуйте про це неупереджено, і міркування ваше приведе вас до віри. Що сказано про явлення Іоанна, то можна сказати про всяку подію, що супроводжувала пришестя Господа у плоті, і про саме пришестя, з усіма його супутніми обставинами. Поміркуй будь-хто про все це, — висновок буде один: "воістину Він був Син Божий" (Мф. 27:54). Можуть приходити різні думки, народжуватися сумніви, зустрічатися начебто неузгодженості, але наприкінці всіх досліджень вийде одне всебічне переконання, що не можна інакше думати, як так, як зображено в Євангеліях і апостольських писаннях. "Велика таємниця благочестя: Бог з'явився у плоті" (1 Тим. 3:16), залишаючись таємницею сама в собі, буде зрозуміла для розуму через моральну необхідність, яку накладе на нього власне його дослідження, сповідувати так, а не інакше. Невіри або зовсім не досліджують усього як треба, або досліджують поверхнево, чужим розумом, або приймають нещасний настрій, протилежний до вимог віри, і, щоб виправдати своє невір'я, задовольняються найменшим для відкидання віри. І віруючих хитають промови невірів з тієї причини, що віруючі, задовольняючись простою вірою, не роз'яснюють для себе підстав віри. Промови ті застають їх зненацька, тому вони й хитаються.
#В_допомогу_мирянину
Ранкове правило: https://blagovist.info/molytvoslov/molytvy-ranishni
Вечірнє правило: https://blagovist.info/molytvoslov/molytvy-vechirni
#В_допомогу_духовенству
#Богослужбові_вказівки на сьогодні: https://blagovist.info/bohosluzhbovi-vkazivky-2 👈.
Українська Православна Церква pinned «#Православний_календар 🗓 11 грудня, середа. (28 листопада за старим стилем) Седмиця 25-та після П'ятидесятниці. Різдвяний піст. #Святі_дня ✔️ Прмч. і спов. Стефана Нового (767). Мч. Іринарха та святих семи жон (303). Мчч. Cтефана, Василія, Григорія,…»
Forwarded from Ніжинська єпархія УПЦ
11 грудня – пам’ять мученика Іринарха та святих семи жон, які з ним постраждали
☘️Початок IV століття був неспокійним для Церкви Господньої — злочестивий імператор розпочав великі гоніння на християн. У 303 році у Вірменському місті Севастія сім праведниць були приведені на язичницький суд. Їх звинуватили в наверненні своїх чоловіків до істинної віри.
☘️Споглядаючи за тортурами святих жон, котрі хоробро сповідали Єдиного Бога, один із мучителів, на ім’я Іринарх, увірував у Христа і оголосив про готовність також прийняти мученицьку кончину.
☘️Коли страждалиць усікли мечем, праведного Іринарха почали змушувати принести жертву ідолам, але він був непохитним і доручив себе волі Спасителя. Тоді безбожники зв’язали його і вкинули в глибоке озеро, проте вода чудесним чином перетворилася на суходіл. Вони намагалися схопити угодника Божого, який стояв посеред озера, проте ідолопоклонників одразу поглинула вода.
☘️Блаженний прославляючи Царя Небесного, повернувся на берег. Нехристі знову схопили його і вкинули у вогняну піч. Однак Ангел Господній оберігав святого Іринарха, який невдовзі вийшов неушкодженим.
☘️Багато іновірних споглядаючи дива, увірувало у Вседержителя. Зрештою, мученик смиренно схилив голову під меч і відійшов у Вічні обителі Творця.
☘️Початок IV століття був неспокійним для Церкви Господньої — злочестивий імператор розпочав великі гоніння на християн. У 303 році у Вірменському місті Севастія сім праведниць були приведені на язичницький суд. Їх звинуватили в наверненні своїх чоловіків до істинної віри.
☘️Споглядаючи за тортурами святих жон, котрі хоробро сповідали Єдиного Бога, один із мучителів, на ім’я Іринарх, увірував у Христа і оголосив про готовність також прийняти мученицьку кончину.
☘️Коли страждалиць усікли мечем, праведного Іринарха почали змушувати принести жертву ідолам, але він був непохитним і доручив себе волі Спасителя. Тоді безбожники зв’язали його і вкинули в глибоке озеро, проте вода чудесним чином перетворилася на суходіл. Вони намагалися схопити угодника Божого, який стояв посеред озера, проте ідолопоклонників одразу поглинула вода.
☘️Блаженний прославляючи Царя Небесного, повернувся на берег. Нехристі знову схопили його і вкинули у вогняну піч. Однак Ангел Господній оберігав святого Іринарха, який невдовзі вийшов неушкодженим.
☘️Багато іновірних споглядаючи дива, увірувало у Вседержителя. Зрештою, мученик смиренно схилив голову під меч і відійшов у Вічні обителі Творця.
🛻Парафія Запорізької єпархії УПЦ передала авто для військових ЗСУ.
У грудні настоятель Миколаївського храму селища Новомиколаївка Запорізької області протоієрей Андрій Ільків передав легковий автомобіль для потреб ЗСУ. Авто передано для військової частини, в якій проходить службу парафіянин храму.
Придбання автомобіля стало можливим завдяки зусиллям парафіян та пожертвам благодійників, які відгукнулися на заклик про допомогу.
Військові з вдячністю прийняли подарунок, висловивши свою вдячність священнику та всім, хто взяв участь у цій благій справі.
У грудні настоятель Миколаївського храму селища Новомиколаївка Запорізької області протоієрей Андрій Ільків передав легковий автомобіль для потреб ЗСУ. Авто передано для військової частини, в якій проходить службу парафіянин храму.
Придбання автомобіля стало можливим завдяки зусиллям парафіян та пожертвам благодійників, які відгукнулися на заклик про допомогу.
Військові з вдячністю прийняли подарунок, висловивши свою вдячність священнику та всім, хто взяв участь у цій благій справі.
😢⛪️У Мар’їнці у результаті російських обстрілів знищено храм УПЦ.
Журналіст Денис Казанський у себе в Телеграм-каналі опублікував фотографії знищеного від російських обстрілів храму УПЦ на честь Всіх Святих в селі Мар’їнка Донецької області.
Храм було освячено у 2013 році, 10 років у ньому лунала молитва.
Блогер зазначає, що від святині залишилася лише одна колона з фрагментами фресок.
На сайті.
Журналіст Денис Казанський у себе в Телеграм-каналі опублікував фотографії знищеного від російських обстрілів храму УПЦ на честь Всіх Святих в селі Мар’їнка Донецької області.
Храм було освячено у 2013 році, 10 років у ньому лунала молитва.
Блогер зазначає, що від святині залишилася лише одна колона з фрагментами фресок.
На сайті.
Українська Православна Церква
У Мар’їнці у результаті російських обстрілів знищено храм УПЦ - Українська Православна Церква
УПЦ, новини УПЦ, Митрополит Онуфрій, Православ'я
Forwarded from Благовіст – духовне просвітництво
#Православний_календар
🗓 12 грудня, четвер.
(29 листопада за старим стилем)
Седмиця 25-та після П'ятидесятниці.
Різдвяний піст.
#Святі_дня
✔️ Мч. Парамона і з ним 370-ти мучеників (250). Мч. Філумена (близько 274). Прп. Акакія Синайського (VI). Сщмч. Сатурніна, першого єп. Тулузького (III). Сщмч. Авива, єп. Некреського (VI) (Груз.). Прп. Нектарія Печерського, в Ближніх печерах (XII). Свт. Мардарія (Ускоковича), єп. Американо-Канадського (1935) (Серб.). Сщмч. Сергія Кочурова пресвітера (1941).
#Читання_дня:
На літ.: — Ап.: 2 Сол. 2:13-3:5 (зач. 276) і за п'ятницю (під зачало): 2 Сол. 3:6-18 (зач. 277). Єв.: Лк. 20:9-18 (зач. 100) і за п'ятницю (під зачало): Лк. 20:19-26 (зач. 101).
#Тропар_дня Мученику Парамону
Му́ченик Твой, Го́споди, Парамо́н/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего;/ име́яй бо кре́пость Твою́, мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости.// Того́ моли́твами спаси́ ду́ши на́ша.
Преподобному Нектарію Печерському
В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу:/ прии́м бо крест, после́довал еси́ Христу́,/ и де́я учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со а́нгелы сра́дуется, преподо́бне Некта́рие, дух твой.
📖Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
(Лк. 20:9-18)
Притча про виноградник зображує старозавітну церкву; робітники — це тодішня її ієрархія. А оскільки вона не відповідала своєму призначенню, то здійснився вирок над нею: взяти в неї виноградник і віддати іншим. Цими іншими були спочатку святі апостоли, потім їхні наступники — архієреї з усім священством. Виноградник Божий — один від початку світу, і призначення будівничих його одне було, є і буде до кінця віку: приносити Господареві винограду плід — спасенні душі. Це завдання християнської ієрархії, відповідно, і нашої. Якою мірою виконується воно — всі ми бачимо. Що ж сказати на це? Багато в чому — слава Богу! Але багато в чому не можна не побажати кращого. Це особливо стосується проповіді слова Божого. Десь чується проповідь; а між тим, це єдиний садовий ніж у руках робітників винограду Божого. Як би і над нами не справдилося: "прийде господар виноградника і погубить виноградарів тих, і віддасть виноградник іншим" (Лк. 20:15-16). Але як би самі не увірвалися ці інші й не погубили не тільки будівничих, а й самий виноград...
(Лк. 20:19-26)
"Кесареве — кесареві, а Боже — Богові" (Лк. 20:25); кожному, значить, своє. У наш час замість "кесареве" поставити треба "житейське", і сказати: житейське своєю чергою, а Боже — своєю. А то всі кинулися на одне житейське, Боже ж залишають позаду. Тому воно стоїть не тільки не на своєму місці, тобто, не на першому плані, як слід, але зовсім забувається. Наслідком цього забуття, ніби не навмисного, є затьмарення його у свідомості; а потім стає незрозумілим і його зміст, і його засади. Звідси слабкість переконання і хиткість віри; і потім відчуження від неї і вплив усіляких вітрів вчення. Цей шлях проходить кожен окремо, коли починає не дбати про Боже; цей же шлях проходить і суспільство, коли воно у своїх порядках починає не звертати уваги на те, чого вимагає від нього Бог. Коли Боже відставлено на задній план, тоді в суспільстві починає запроваджуватися емансипація від Божественних вимог, — у розумовому, моральному й естетичному відношеннях, і секуляризація (служіння духу часу) політики, звичаїв, розваг, а потім виховання і всіх установ. Нині про те, що Боже — не думають, не кажуть, не пишуть і навіть у думці не мають ні при яких починаннях. Чи дивно, що за такого настрою вчення, супротивні вірі, знаходять доступ у суспільство і що суспільство схиляється до повального безвір'я?
#В_допомогу_мирянину
Ранкове правило: https://blagovist.info/molytvoslov/molytvy-ranishni
Вечірнє правило: https://blagovist.info/molytvoslov/molytvy-vechirni
#В_допомогу_духовенству
#Богослужбові_вказівки на сьогодні: https://blagovist.info/bohosluzhbovi-vkazivky-2 👈.
🗓 12 грудня, четвер.
(29 листопада за старим стилем)
Седмиця 25-та після П'ятидесятниці.
Різдвяний піст.
#Святі_дня
✔️ Мч. Парамона і з ним 370-ти мучеників (250). Мч. Філумена (близько 274). Прп. Акакія Синайського (VI). Сщмч. Сатурніна, першого єп. Тулузького (III). Сщмч. Авива, єп. Некреського (VI) (Груз.). Прп. Нектарія Печерського, в Ближніх печерах (XII). Свт. Мардарія (Ускоковича), єп. Американо-Канадського (1935) (Серб.). Сщмч. Сергія Кочурова пресвітера (1941).
#Читання_дня:
На літ.: — Ап.: 2 Сол. 2:13-3:5 (зач. 276) і за п'ятницю (під зачало): 2 Сол. 3:6-18 (зач. 277). Єв.: Лк. 20:9-18 (зач. 100) і за п'ятницю (під зачало): Лк. 20:19-26 (зач. 101).
#Тропар_дня Мученику Парамону
Му́ченик Твой, Го́споди, Парамо́н/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего;/ име́яй бо кре́пость Твою́, мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости.// Того́ моли́твами спаси́ ду́ши на́ша.
Преподобному Нектарію Печерському
В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу:/ прии́м бо крест, после́довал еси́ Христу́,/ и де́я учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со а́нгелы сра́дуется, преподо́бне Некта́рие, дух твой.
📖Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
(Лк. 20:9-18)
Притча про виноградник зображує старозавітну церкву; робітники — це тодішня її ієрархія. А оскільки вона не відповідала своєму призначенню, то здійснився вирок над нею: взяти в неї виноградник і віддати іншим. Цими іншими були спочатку святі апостоли, потім їхні наступники — архієреї з усім священством. Виноградник Божий — один від початку світу, і призначення будівничих його одне було, є і буде до кінця віку: приносити Господареві винограду плід — спасенні душі. Це завдання християнської ієрархії, відповідно, і нашої. Якою мірою виконується воно — всі ми бачимо. Що ж сказати на це? Багато в чому — слава Богу! Але багато в чому не можна не побажати кращого. Це особливо стосується проповіді слова Божого. Десь чується проповідь; а між тим, це єдиний садовий ніж у руках робітників винограду Божого. Як би і над нами не справдилося: "прийде господар виноградника і погубить виноградарів тих, і віддасть виноградник іншим" (Лк. 20:15-16). Але як би самі не увірвалися ці інші й не погубили не тільки будівничих, а й самий виноград...
(Лк. 20:19-26)
"Кесареве — кесареві, а Боже — Богові" (Лк. 20:25); кожному, значить, своє. У наш час замість "кесареве" поставити треба "житейське", і сказати: житейське своєю чергою, а Боже — своєю. А то всі кинулися на одне житейське, Боже ж залишають позаду. Тому воно стоїть не тільки не на своєму місці, тобто, не на першому плані, як слід, але зовсім забувається. Наслідком цього забуття, ніби не навмисного, є затьмарення його у свідомості; а потім стає незрозумілим і його зміст, і його засади. Звідси слабкість переконання і хиткість віри; і потім відчуження від неї і вплив усіляких вітрів вчення. Цей шлях проходить кожен окремо, коли починає не дбати про Боже; цей же шлях проходить і суспільство, коли воно у своїх порядках починає не звертати уваги на те, чого вимагає від нього Бог. Коли Боже відставлено на задній план, тоді в суспільстві починає запроваджуватися емансипація від Божественних вимог, — у розумовому, моральному й естетичному відношеннях, і секуляризація (служіння духу часу) політики, звичаїв, розваг, а потім виховання і всіх установ. Нині про те, що Боже — не думають, не кажуть, не пишуть і навіть у думці не мають ні при яких починаннях. Чи дивно, що за такого настрою вчення, супротивні вірі, знаходять доступ у суспільство і що суспільство схиляється до повального безвір'я?
#В_допомогу_мирянину
Ранкове правило: https://blagovist.info/molytvoslov/molytvy-ranishni
Вечірнє правило: https://blagovist.info/molytvoslov/molytvy-vechirni
#В_допомогу_духовенству
#Богослужбові_вказівки на сьогодні: https://blagovist.info/bohosluzhbovi-vkazivky-2 👈.
Українська Православна Церква pinned «#Православний_календар 🗓 12 грудня, четвер. (29 листопада за старим стилем) Седмиця 25-та після П'ятидесятниці. Різдвяний піст. #Святі_дня ✔️ Мч. Парамона і з ним 370-ти мучеників (250). Мч. Філумена (близько 274). Прп. Акакія Синайського (VI). Сщмч.…»
📚Відбувся випуск студентів ІІІ курсу магістратури заочного відділення КДА.
11 грудня 2024 року з нагоди випуску студентів ІІІ курсу магістратури заочного відділення Київської духовної академії, з благословення ректора Київської духовної академії і семінарії архієпископа Білогородського Сильвестра, в Академічному храмі на честь преподобного Іоанна Дамаскина Покровського чоловічого монастиря у Голосієві був звершений святковий молебень. Про це повідомляє пресслужба КДА, передає Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.
Богослужіння очолив проректор з виховної роботи професор архієпископ Згурівський Амвросій. Його Високопреосвященству співслужили випускники заочного відділення магістратури у священному сані.
Після молебню владика Амвросій від імені ректора КДАіС архієпископа Білогородського Сильвестра звернувся до випускників зі словами настанов. Далі завідувач заочним відділенням КДА архімандрит Афанасій (Стрельцов) подякував їм за роки навчання у Київських духовних школах.
Докладніше.
11 грудня 2024 року з нагоди випуску студентів ІІІ курсу магістратури заочного відділення Київської духовної академії, з благословення ректора Київської духовної академії і семінарії архієпископа Білогородського Сильвестра, в Академічному храмі на честь преподобного Іоанна Дамаскина Покровського чоловічого монастиря у Голосієві був звершений святковий молебень. Про це повідомляє пресслужба КДА, передає Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.
Богослужіння очолив проректор з виховної роботи професор архієпископ Згурівський Амвросій. Його Високопреосвященству співслужили випускники заочного відділення магістратури у священному сані.
Після молебню владика Амвросій від імені ректора КДАіС архієпископа Білогородського Сильвестра звернувся до випускників зі словами настанов. Далі завідувач заочним відділенням КДА архімандрит Афанасій (Стрельцов) подякував їм за роки навчання у Київських духовних школах.
Докладніше.