Софійське Братство
581 subscribers
446 photos
17 videos
182 links
Громадська організація «Софійське Братство» – "Щоб усі були єдине" (Ін.17:21)

УВАГА ⚠️
Друзі, ознайомтесь із правилами нашої спільноти з метою уникнення можливих непорозумінь 📖
👇 👇 👇 👇
https://telegra.ph/Pravila-spіlnoti-08-13
加入频道
#актуальне #діалог #читанка

Глава УГКЦ митрополит Святослав Шевчук: «2019 рік став поворотним роком в історії Київського християнства, події якого обов’язково зацікавлять тих, які вивчають канонічне право і моделі, що сьогодні Церкви вибудовують у своїх стосунках. Не тільки всередині православ’я, але і в міжконфесійному діалозі, зокрема в контексті православно-католицьких стосунків».

У митрополичих палатах собору Святої Софії Предстоятель УГКЦ митрополит Святослав Шевчук презентував книгу «Екуменічна місія Східних Католицьких Церков Європи сьогодні». У виданні зібрано український переклад доповідей еклезіологічного, пасторального, духовного та канонічного змісту, які були виголошені під час зустрічі східних католицьких єпископів Європи у вересні 2019 року в Римі.

https://ugcc.ua/data/2019-rik-stav-povorotnym-v-istoriy-kyyvskogo-hrystyyanstva-blazhennishyy-svyatoslav-na-prezentatsiy-knyzhky-ekumenichna-misiya-shidnyh-katolytskyh-tserkov-5392/
#богословʼя #за_життя_світу

Друзі, нагадаємо вам про важливий текст – офіційний документ Православної Церкви Вселенського патріархату “За життя світу: на шляху до соціального етосу Православної Церкви”, який було опубліковано у 2020 році.

У документі сформульовано керівні принципи щодо ролі Православної Церкви – і відповідальності православних християн – у сучасному світі. Документ склала спеціальна комісія православних вчених, призначена Вселенським Патріархом Варфоломієм. Він розглядає вагомі й подекуди суперечливі питання сучасності, зокрема: бідність, расизм, права людини, репродуктивні технології, довкілля та ін. Хоча документ і не є догматичним декретом, його мета — “сформулювати православне соціальне вчення в категоріях, які відповідають сучасним реаліям”.

Перекладом тексту на українську займались сестри нашого Братства Дар’я Морозова та Лідія Лозова.

«За життя свтіу» можна прочитати на нашому сайті:

https://sofiyske-bratstvo.org/za-zhyttya-svitu-soczialna-doktryna-pravoslavnoyi-czerkvy/
#актуальне #історія

Історична розвідка щодо першої архієрейської хіротонії УАПЦ.

Cеред православних в Україні і досі існує упереджене ставлення щодо апостольської спадковості ієрархії ПЦУ. І якщо по відношенню до УПЦ КП крига помалу скресає, то щодо ієрархії УАПЦ є проблема сприйняття. Пропонуємо на ваш розсуд цікаве дослідження щодо визнання ієрархії третього відродження УАПЦ, протоієрея Сяргія Горбіка, клірика Чернівецької єрархії ПЦУ.

https://sofiyske-bratstvo.org/istorychna-rozvidka-shhodo-pershoyi-arhiyerejskoyi-hirotoniyi-uapcz/
Forwarded from НТП Новини
Патріарх Варфоломій: Вода – найважливіший ресурс нашого часу

Вселенський Патріарх Варфоломій наголосив на критичній ролі води у забезпеченні життя на планеті під час відкриття конференції «Halki Summit VI». Він закликав до інноваційних підходів у управлінні водними ресурсами для подолання глобальних викликів

30 серпня 2024 року Вселенський Патріарх Варфоломій урочисто відкрив Міжнародну екологічну конференцію «Halki Summit VI» на тему «Вода: дух і наука». Захід проходив у Патріаршій міській школі Марасліс, що неподалік Патріаршого комплексу, і присвячений обговоренню важливих аспектів води як духовного та наукового ресурсу.

У своїй промові Патріарх наголосив на значущості води в духовному та релігійному контексті, підкресливши, що вода завжди була символом життя у різних культурах і релігіях. Він також зазначив, що сьогодні вода є критично важливим ресурсом для життя, здоров’я, продовольчої безпеки, економічного процвітання та екологічної стійкості.
#цитата #єдність

«Для досягнення єдності зовсім не обов’язкова одноманітність. Ось місце, де легко спіймати за руку кожного деспота при підтасуванні карт, коли він намагається поставити знак рівності між єдністю і одноманітністю».

Валентин Мороз, український історик
#богословʼя #за_життя_світу

В продовження теми соціальної доктрини Православної цекрви пропонуємо вам переглянути відеокурс "Навколо документу "За життя світу" (3 відео), в якому троє українських та американських богословів – Микола Денисенко, Кирило Говорун та Олександр Філоненко – проаналізують різні аспекти офіційного документу Православної Церкви Вселенського патріархату “За життя світу: на шляху до соціального етосу Православної Церкви”.

https://www.ethos.org.ua/za-gittja-svitu/
#діалог

«За дорученням Предстоятеля Української Православної Церкви Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія передаю вам пропозицію щодо відновлення діалогу між нашими Церквами. Ми пропонуємо продовжити йти назустріч один одному, не звертаючи уваги на намагання нас розсварити, на інформаційну пропаганду, що має за мету зробити ворогами дітей одних батьків, і пам’ятати, що ми діти Одного Бога і однієї Батьківщини – України».

Ех, були часи, коли митрополит Онуфрій не ховався і не відмовчувався, а навпаки – закликав до діалогу між Церквами.

Новина на офіційному ресурсі УПЦ від 4 червня 2015 року, яка вже не відкривається, але кеш все памʼятає:
#читанка

«Православний шлях», Калліст Уер

Владика Калліст вважає цю книгу «катехізисом для дорослих». У ній систематично викладено основи православного віровчення і, водночас, вона дає набагато більше, аніж катехізис. Недаремно стільки разів багатьма мовами вона перевидавалася в різних країнах Європи, стаючи путівником для тих, хто відкриває для себе, що «бути християнином — означає бути мандрівником». До того ж мандрівником на шляху, який не є езотеричним знанням, який відкритий для кожного, хто готовий стати на нього. «Дороговкази, які ми перейняли від інших, ніколи не зможуть передати того, чим є насправді цей шлях... Кожен особисто покликаний перевірити те, чого він навчився... Ніхто не може стати християнином другого сорту».

https://duh-i-litera.com/bookstore/pravoslavnij-shljax
Софійське Братство
#діалог «За дорученням Предстоятеля Української Православної Церкви Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія передаю вам пропозицію щодо відновлення діалогу між нашими Церквами. Ми пропонуємо продовжити йти назустріч один одному, не звертаючи…
#діалог

Коментар Юрія Чорноморця:

«Владика Макарій і весь Синод обідали після Собору, позвали мене і кажуть "що це?". Я розказав, що на відміну від 2014-го і раніше це просто, щоб відволікти від перемовин з УПЦ КП і Вселенським. Всі сказали - будемо орієнтуватися на позицію Вселенського, а не на ці пусті балачки від УПЦ. Цікавим був цей випадок лише тим, що це була остання спроба відволікти УАПЦ від діалогу з УПЦ КП і Вселенським».
#цитата

«Цнотливість, чесність і милосердя без мужності — чесноти з обмеженнями. Пилат був милосердний, поки це не стало ризикованим».

Клайв Стейплз ЛьюЇс
#цитата

«Моє серце зараз співає пісню. Воно співає пісню любові. Любові до народу України. Ми, вʼязні, перейшли через страждання, через катування, через біль, через хвороби, моральний і психологічний тиск, але ми постійно відчували любов нашого народу»

Ігор Козловський, релігієзнавець

Друзі, сьогодні річниця відходу у Вічність неймовірної людини – Ігоря Анатолійовича Козловського.
#актуальне #історія

Священник Іван Поліщук: Про «розкол» та «гоніння» на прикладі Македонської архієпіскопії.

Визнання нової помісної церкви – це завжди добре, адже несе мир тому чи іншому народу

В 1967 році Православна Церква на території республіки Македонія, яка отримала декількома роками раніше автономію, відʼєдналась від Сербської Православної Церкви. В тому ж році Синод Сербської ПЦ визнав македонців розкольниками, а Собор 2005 року визнав їх відлученими від Церкви.

У травні 2018 року Вселенський патріархат Константинополя погодився передивитись канонічний статус церкви.

9 травня 2022 року Вселенський патріархат прийняв церкву до сопричастя під назвою Охридська архієпископія, а також визнав Північну Македонію канонічною територією цієї церкви. 16 травня 2022 року Сербський Патріархат оголосив про припинення розколу між Патріархатом та Архієпископством, повернувши церкві повне сопричастя та ту саму автономію, надану у 1959 році.

24 травня 2022 року Сербський Патріарх Порфирій заявив, що Священний Синод Сербської православної церкви одноголосно прийняв прохання про автокефалію Охридської православної церкви. 5 червня у Соборі Святого Савви у Белграді сербський патріарх Порфирій вручив архієпископу Македонської православної церкви Стефану томос про визнання її незалежності.

Що ж відбувалось в самій Македонії в той час? Сербська ПЦ мала там свою, канонічну митрополію. Досить довгий час "канонічним" головою Церкви Македонії був архієпископ Іоан Вранішковський. Влада республіки ж визнавала тільки одного голову Православної Церкви в Македонії –архієпископа Охридського Стефана Веляновського.

Єдиний канонічний єпископ в Македонії з точки зору кіріархальної Сербської Церкви Іоанн Вранішковський пережив справжнє пекло в своєму житті. Зараз я залишу всі церковно-політичні, документальні, паперові моменти, тобто систему, і зверну свій погляд на людину.

Ось є владика Іоанн. Він себе визнає єдиним канонічним єпископом, він про це говорить. Він багато спілкувався з архієреями в росії, цитувався московськими церковними виданнями, лікувався в росії і навіть деякий час там проживав. Постать і крайні погляди владики Іоанна використовувала російська церковна пропаганда, адже вони були близькі до її повістки по Україні. Це ми опустимо, бо не на цьому я хочу наголосити.

А ось за те, що він крив всякими словами македонців, називаючи їх безблагодатними, розкольниками та ін. – за це він терпів побої, сидів у тюрмі, мав масу проблем з проживанням в Македонії і як наслідок підірване здоровʼя. Часто його просто на кордоні забирали одразу у вʼязницю, часто просто не впускали, депортовували та ін. Тобто робили все, що називається «ганєніями на кананічєскає праваславіє».

І ось настає 2017-2018 рр., процес визнання македонців зрушив з мертвої точки. Тих, кого клеймив владика Іоаанн через декілька років після підписання паперів стають не безблагодатними, страшними неканонічними розкольниками-самосвятами, а повноцінними архієреями і священиками. Виписали папірці, поулибались на камери, відслужили Літургію, причастились і питання вирішене.

А в мене тепер питання: а нерви, здоровʼя, згаяний час життя хто поверне тому ж владиці Іоанну?

А ось якщо змоделювати ситуацію на українські церковні реалії, то таких Іоаннів Вранішковських в нас майже вся УПЦ. Хто нам поверне здоровʼя, нерви і все інше, що ми втратили, гризучись та клеймлячи українець українця? Як результат – прийшла війна, яка почалась в т.ч. за оцю «кананічєскую правду і прітєснєнія рускай церкві на (щоб ви там скисли з своїм НА) Українє».

Це важко було тридцять років тому підписати нам папірці, поулибатись та й помиритись? Македонці дійшли до цього, а коли дійдемо ми? Питання риторичне.

Тепер про владику Іоанна Вранішковсього – він тепер архієрей Македонської ПЦ з титулом Крушевсько-Демірхісарський. В тій церкві, проти якої боровся. Чи там змінились архієреї? Ні! Чи змінився предстоятель? Ні, той же Стефан, якого він клеймив розкольником. ⬇️
⬆️ От і думайте тепер над цим. Я над цією колізією думаю вже декілька років, але ті, з ким я ділюсь в приватних розмовах, махають на мене рукою.
#актуальне #аналітика

Софійське Братство переклало українською розслідування журналістів The Washington Post про підводні течії американської кампанії з "захисту релігії" в Україні, з безліччю нюансів, що стосуються діяльності Роберта Амстердама та Вадима Новінського. Це розслідування стало можливим в тому числі завдяки архим. Кирилу Говоруну.

https://sofiyske-bratstvo.org/the-washington-post-lobisty-u-vashyngtoni-boryutsya-za-majbutnye-upcz/
#цитата #свято

«Сьогодні багато говорять про спадковість, надаючи їй якийсь рабський, детерміністський зміст. Церква також вірить у спадковість, але духовну. Скільки віри, скільки добра, скільки поколінь людей, які жили високим і небесним, потрібно було для того, щоб на дереві людства виросла ця дивовижна і благоуханна квітка — пречиста Діва і всесвята Мати! І тому Різдво Богородиці – це також і свято самого людства, віри в нього, радості за нього.

На жаль, нам видніша й зрозуміліша спадковість зла. І дійсно, стільки зла навколо нас, що ця віра в людину, в її свободу, в можливість доброї і світлої спадковості вже майже вивітрилася з нас і замінилася скептицизмом і зневірою. Проте саме цей злий скептицизм, цю сумну недовіру закликає нас відштовхнути від себе Церква в день, коли святкує — з такою радістю і вірою — народження маленької дівчинки, в якій, ніби, зосередилось добро, моральна краса, досконалість, що складають справжню людську природу.

Нею, цією народженою дівчинкою, і в Ній зустрічає світ Того, Хто йде до нього — самого Христа. Світ – наш дар Йому, наша зустріч із Богом. І ось ми вже на шляху до Вифлеємської печери, до радісної тайни Богоматеринства».

Протопресвітер Олександр Шмеман
#актуальне #цитата

Тетяна Деркач:

Щодо канонічного статусу УПЦ раптом пригадався старий одеський анекдот про тюрму:

«Рабинович, перестаньте ходить из угла в угол. Неужели вы думаете, что, если вы ходите, то вы не сидите?».

Свобода - це вийти з тюрми, а не отримати в ній більший простір для прогулянок.

Підказали ще одну влучну асоціацію - афоризм Дітріха Бонхефера: «Якщо ви сіли не в той потяг, то марно намагатися йти вздовж вагону у протилежному напрямку».