#джаз
А у нас — дворцовый джаз!
Сегодня РОЖДЕСТВЕНСКИЙ ДЖАЗ в театральном зале дворцового ансамбля виртуозно исполняет Национальный академический концертный оркестр Беларуси имени Михаила Финберга!
А у нас — дворцовый джаз!
Сегодня РОЖДЕСТВЕНСКИЙ ДЖАЗ в театральном зале дворцового ансамбля виртуозно исполняет Национальный академический концертный оркестр Беларуси имени Михаила Финберга!
#пазнавальныаўторак
У 1930 – 1940-я гг. шкляныя цацкі былі далёка не кожнаму па кішэні. Часцей выкарыстоўваліся ёлачныя ўпрыгожванні, якія прадстаўлялі сабой фігуркі са скручанай прасаванай ваты, размаляваныя фарбамі. Яны выпускаліся да сярэдзіны 1950-х гадоў. Кожная такая фігурка была ручной работы і механізаваць працэс іх вырабу так і не атрымалася.
🔮
Яшчэ адна знакамітая тэхналогія вытворчасці ёлачнага дэкора – “картанаж”. Цацкі ствараліся з кардону, таніраванага бронзавай ці алюмініевай фарбай. Размалёўвалі іх пры дапамозе пульверызатара, а дробныя дэталі прамалёўвалі ўручную. У сувязі з тым, што радзімай гэтых картанажных упрыгожванняў быў нямецкі Дрэздэн, іх сталі называць “дрэздэнскімі”.
🔮
Ёлачныя цацкі, якія застаюцца празрыстымі, называюцца “галлё”. “Галлё” размалёўваюць альбо матавымі фарбамі, альбо робяць “акунку” – апускаюць у празрысты ці матавы лак.
🔮
Найбольш папулярны працэс металізацыі прадстаўляе собой бліскучае пакрыццё навагодніх вырабаў (амальгама).
🔮
Яшчэ адна ўнікальная тэхналогія вытворчасці, якая выкарыстоўвалася ў 70-я гады мінулага стагоддзя, – так званы метад “глінкі”. Метад заключаўся ў тым, што цацку змяшчалі ў раствор гліны, высушвалі, а пасля надрапвалі малюнак. Затым вырабы адпраўлялі на металізацыю. Пасля прамывалі вадой, каб атрымаць празрыстыя прасветы. Вытворчасць такіх цацак была спынена праз працаёмкасць працэсу.
🔮
З 1940-х па 1950-я амаль у кожным доме былі наборныя ёлачныя ўпрыгожванні з дроту і шкляруса. У канцы 1950-х – пачатку 1960-х прамысловасць асвоіла выпуск цацак на прышчэпках.
🔮
Навагоднія савецкія ўпрыгожванні, выкананыя па разнастайных тэхналогіях, можна ўбачыць на выставе “У Новы год прыходзіць казка…” ў музеі-запаведніку “Нясвіж”, якая дзейнічае да 22 снежня.
У 1930 – 1940-я гг. шкляныя цацкі былі далёка не кожнаму па кішэні. Часцей выкарыстоўваліся ёлачныя ўпрыгожванні, якія прадстаўлялі сабой фігуркі са скручанай прасаванай ваты, размаляваныя фарбамі. Яны выпускаліся да сярэдзіны 1950-х гадоў. Кожная такая фігурка была ручной работы і механізаваць працэс іх вырабу так і не атрымалася.
🔮
Яшчэ адна знакамітая тэхналогія вытворчасці ёлачнага дэкора – “картанаж”. Цацкі ствараліся з кардону, таніраванага бронзавай ці алюмініевай фарбай. Размалёўвалі іх пры дапамозе пульверызатара, а дробныя дэталі прамалёўвалі ўручную. У сувязі з тым, што радзімай гэтых картанажных упрыгожванняў быў нямецкі Дрэздэн, іх сталі называць “дрэздэнскімі”.
🔮
Ёлачныя цацкі, якія застаюцца празрыстымі, называюцца “галлё”. “Галлё” размалёўваюць альбо матавымі фарбамі, альбо робяць “акунку” – апускаюць у празрысты ці матавы лак.
🔮
Найбольш папулярны працэс металізацыі прадстаўляе собой бліскучае пакрыццё навагодніх вырабаў (амальгама).
🔮
Яшчэ адна ўнікальная тэхналогія вытворчасці, якая выкарыстоўвалася ў 70-я гады мінулага стагоддзя, – так званы метад “глінкі”. Метад заключаўся ў тым, што цацку змяшчалі ў раствор гліны, высушвалі, а пасля надрапвалі малюнак. Затым вырабы адпраўлялі на металізацыю. Пасля прамывалі вадой, каб атрымаць празрыстыя прасветы. Вытворчасць такіх цацак была спынена праз працаёмкасць працэсу.
🔮
З 1940-х па 1950-я амаль у кожным доме былі наборныя ёлачныя ўпрыгожванні з дроту і шкляруса. У канцы 1950-х – пачатку 1960-х прамысловасць асвоіла выпуск цацак на прышчэпках.
🔮
Навагоднія савецкія ўпрыгожванні, выкананыя па разнастайных тэхналогіях, можна ўбачыць на выставе “У Новы год прыходзіць казка…” ў музеі-запаведніку “Нясвіж”, якая дзейнічае да 22 снежня.
#30радкоўна30гадоў
1992 год. У Венецыі праходзіць першая беларуска-італьянская навуковая канферэнцыя, прысвечаная культурнаму ўзаемадзеянню дзвюх краін. На ёй гучыць даклад «Нясвіж як еўрапейскі цэнтр культуры». Яго аўтар пераканаўча даводзіць неабходнасць уключэння радзівілаўскага манументальнага комплекса ў Спіс сусветнай спадчыны ЮНЕСКА. У былым палацы яшчэ дзейнічае санаторый, а размовы пра музеефікацыю толькі пачынаюцца, і тым не менш аўтар упэўнены ў сваіх словах. Гэтым чалавекам быў Анджэй Цеханавецкі (1924–2016) – нашчадак князёў Мсціслаўскіх і Заслаўскіх.
Правёўшы большую частку жыцця ў Вялікабрытаніі, князь ніколі не забываўся пра свае беларускія карані і імкнуўся пашырыць веды пра нашу краіну ў свеце. Нясвіж быў адным з галоўных аб’ектаў яго зацікаўлення. На пачатку 1990-х ён ініцыяваў прыезд сюды групы навукоўцаў з розных краін. Вывеўшы іх на замкавыя валы, заклікаў кожнага даць клятву зрабіць усё, каб «некаранаваная сталіца Беларусі» набыла новае гістарычнае дыханне. Як ганаровы старшыня беларуска-польскай камісіі па сумеснай культурнай спадчыне прымаў чынны ўдзел у абмеркаванні праблем рэстаўрацыі, спрыяў набыццю экспанатаў для музея-запаведніка. У 2008 г., будучы цяжка хворым, у інвалідным вазку ён наведаў палац і агледзеў новаадкрытую першую чаргу экспазіцыі.
Заслугі Анджэя Цеханавецкага адзначаны на ўрадавым узроўні. У 2010 г. ён быў узнагароджаны ордэнам Дружбы народаў, а яшчэ раней — медалём Францыска Скарыны. Ажыццявілася тое, да чаго ён заклікаў 30 гадоў таму: архітэктурны і жылы комлекс Радзівілаў у Нясвіжы ўнесены ў Спіс ЮНЕСКА, а ў яго гісторыі пачаўся новы этап – музейны…
#нясвіжскізамак #нясвіжскіпалац #нясвіж #nesvizhcastle #nesvizh #гісторыятваёйкраіны #belarus #беларусь #beautiful #travel #замакНясвіж #запрашаем #приглашаем
1992 год. У Венецыі праходзіць першая беларуска-італьянская навуковая канферэнцыя, прысвечаная культурнаму ўзаемадзеянню дзвюх краін. На ёй гучыць даклад «Нясвіж як еўрапейскі цэнтр культуры». Яго аўтар пераканаўча даводзіць неабходнасць уключэння радзівілаўскага манументальнага комплекса ў Спіс сусветнай спадчыны ЮНЕСКА. У былым палацы яшчэ дзейнічае санаторый, а размовы пра музеефікацыю толькі пачынаюцца, і тым не менш аўтар упэўнены ў сваіх словах. Гэтым чалавекам быў Анджэй Цеханавецкі (1924–2016) – нашчадак князёў Мсціслаўскіх і Заслаўскіх.
Правёўшы большую частку жыцця ў Вялікабрытаніі, князь ніколі не забываўся пра свае беларускія карані і імкнуўся пашырыць веды пра нашу краіну ў свеце. Нясвіж быў адным з галоўных аб’ектаў яго зацікаўлення. На пачатку 1990-х ён ініцыяваў прыезд сюды групы навукоўцаў з розных краін. Вывеўшы іх на замкавыя валы, заклікаў кожнага даць клятву зрабіць усё, каб «некаранаваная сталіца Беларусі» набыла новае гістарычнае дыханне. Як ганаровы старшыня беларуска-польскай камісіі па сумеснай культурнай спадчыне прымаў чынны ўдзел у абмеркаванні праблем рэстаўрацыі, спрыяў набыццю экспанатаў для музея-запаведніка. У 2008 г., будучы цяжка хворым, у інвалідным вазку ён наведаў палац і агледзеў новаадкрытую першую чаргу экспазіцыі.
Заслугі Анджэя Цеханавецкага адзначаны на ўрадавым узроўні. У 2010 г. ён быў узнагароджаны ордэнам Дружбы народаў, а яшчэ раней — медалём Францыска Скарыны. Ажыццявілася тое, да чаго ён заклікаў 30 гадоў таму: архітэктурны і жылы комлекс Радзівілаў у Нясвіжы ўнесены ў Спіс ЮНЕСКА, а ў яго гісторыі пачаўся новы этап – музейны…
#нясвіжскізамак #нясвіжскіпалац #нясвіж #nesvizhcastle #nesvizh #гісторыятваёйкраіны #belarus #беларусь #beautiful #travel #замакНясвіж #запрашаем #приглашаем
"Доброе утро, Беларусь! со Светланой Боровской" — в Несвижском дворцовом комплексе
https://youtu.be/EmTy4egVbVM
#музей #музейбеларусь #музейнесвиж #museum #Nesvizh #travelling
https://youtu.be/EmTy4egVbVM
#музей #музейбеларусь #музейнесвиж #museum #Nesvizh #travelling
YouTube
Доброе утро, Беларусь! со Светланой Боровской" — в Несвижском дворцовом комплексе
#экспонатмесяца
Напольные часы с лунным календарём
🔅В «Охотничьем зале» Несвижского замка экспонируются напольные часы с лунным календарём.
🔅Произведены они в конце ХVІІІ – начале ХІХ вв. в Англии. Клеймо "I * H" на корпусе механизма свидетельствует, что часовым мастером является Джеймс Бэрри Понтефракт ("James Berry Pontefract").
🔅Корпус часов, изготовленный из дуба, состоит из тумбы, шкафчика и верхней части с механизмом. Декор весьма выдержанный, основное внимание притягивает расписной циферблат с аркой.
🔅Над стрелками – секундомер с арабскими цифрами, под стрелками – дата.
🔅В арке расположен лунный календарь с крупными арабскими цифрами, украшенный ручной росписью с изображением солнца, луны, сельского пейзажа, кораблей.
🔅В ХVІІІ в. среди часовых мастеров Европы стало популярным на полукруглой поверхности циферблата отображать движение солнца, звезд и луны. Снабженные примитивным механизмом, объекты могли двигаться вверх-вниз, из стороны в сторону и выполнять другие маневры. На циферблатах писали лозунги с философско-назидательным оттенком, как, например: «Время дорого», «Человек еще не родился, а дни его уже сочтены», «Время идет».
🔅Оформление циферблатов превратилась в индустрию; в одном только Бирмингеме было 40 фирм, делавших циферблаты на заказ с конкретными именами и названиями местностей, с похвальными афоризмами на бирмингемском и других диалектах.
#радзивиллы #музейзаповедник #нясвіжскізамак #нясвіжскіпалац #нясвіж #nesvizhcastle #nesvizh #гісторыятваёйкраіны #belarus #беларусь #beautiful #travel #замакНясвіж #запрашаем #приглашаем #выстава
Напольные часы с лунным календарём
🔅В «Охотничьем зале» Несвижского замка экспонируются напольные часы с лунным календарём.
🔅Произведены они в конце ХVІІІ – начале ХІХ вв. в Англии. Клеймо "I * H" на корпусе механизма свидетельствует, что часовым мастером является Джеймс Бэрри Понтефракт ("James Berry Pontefract").
🔅Корпус часов, изготовленный из дуба, состоит из тумбы, шкафчика и верхней части с механизмом. Декор весьма выдержанный, основное внимание притягивает расписной циферблат с аркой.
🔅Над стрелками – секундомер с арабскими цифрами, под стрелками – дата.
🔅В арке расположен лунный календарь с крупными арабскими цифрами, украшенный ручной росписью с изображением солнца, луны, сельского пейзажа, кораблей.
🔅В ХVІІІ в. среди часовых мастеров Европы стало популярным на полукруглой поверхности циферблата отображать движение солнца, звезд и луны. Снабженные примитивным механизмом, объекты могли двигаться вверх-вниз, из стороны в сторону и выполнять другие маневры. На циферблатах писали лозунги с философско-назидательным оттенком, как, например: «Время дорого», «Человек еще не родился, а дни его уже сочтены», «Время идет».
🔅Оформление циферблатов превратилась в индустрию; в одном только Бирмингеме было 40 фирм, делавших циферблаты на заказ с конкретными именами и названиями местностей, с похвальными афоризмами на бирмингемском и других диалектах.
#радзивиллы #музейзаповедник #нясвіжскізамак #нясвіжскіпалац #нясвіж #nesvizhcastle #nesvizh #гісторыятваёйкраіны #belarus #беларусь #beautiful #travel #замакНясвіж #запрашаем #приглашаем #выстава
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
#юбилей
По часовой стрелке навстречу юбилею «Несвижа». Первый в стране Национальный историко-культурный музей-заповедник в этом году отмечает свое 30-летие. Символическая точка отсчета – экспозиция ретромеханизмов в старой ратуше. И на ней – куранты. Увы, не исторические XVI века, но очень верные. К слову, музейный «Экспонат месяца» тоже с боем. А еще пунктуальный. Он ведь истинный британец.
Александр Матяс и съемочная группа ОНТ посетили Несвиж.
#радзивиллы #музейзаповедник #нясвіжскізамак #нясвіжскіпалац #нясвіж #nesvizhcastle #nesvizh #гісторыятваёйкраіны #belarus #беларусь #beautiful #travel #замакНясвіж #запрашаем #приглашаем #выстава
По часовой стрелке навстречу юбилею «Несвижа». Первый в стране Национальный историко-культурный музей-заповедник в этом году отмечает свое 30-летие. Символическая точка отсчета – экспозиция ретромеханизмов в старой ратуше. И на ней – куранты. Увы, не исторические XVI века, но очень верные. К слову, музейный «Экспонат месяца» тоже с боем. А еще пунктуальный. Он ведь истинный британец.
Александр Матяс и съемочная группа ОНТ посетили Несвиж.
#радзивиллы #музейзаповедник #нясвіжскізамак #нясвіжскіпалац #нясвіж #nesvizhcastle #nesvizh #гісторыятваёйкраіны #belarus #беларусь #beautiful #travel #замакНясвіж #запрашаем #приглашаем #выстава
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#будниреставраторов
🔹Дистиллированная вода делает рисунок более выразительным, но только на период высыхания. Впереди — большая работа по очистке витражного стекла.
_________
🔹Дыстыляваная вада робіць малюнак больш выразным, але толькі на перыяд высыхання. Наперадзе — вялікая праца па ачыстцы вітражнага шкла.
🔹Дистиллированная вода делает рисунок более выразительным, но только на период высыхания. Впереди — большая работа по очистке витражного стекла.
_________
🔹Дыстыляваная вада робіць малюнак больш выразным, але толькі на перыяд высыхання. Наперадзе — вялікая праца па ачыстцы вітражнага шкла.
#пазнавальныаўторак
▪️Савецкая навагодняя цацка адрознівалася ад сусветных “трэндаў” і развівалася сваім шляхам. Цікава, што ў ёлачным дэкоры адлюстроўваліся павевы таго, што адбывалася ў краіне.
Першыя навагоднія ўпрыгожванні ў СССР выпускаліся ў форме зорак, фігурак чырвонаармейцаў, парашутыстаў. Крыху пазней дабавілася тэматыка засваення Поўначы…
Пасля выхаду фільма “Цырк” пачалі выпускацца цацкі з цыркавой тэматыкай, а пасля “Карнавальнай ночы” абавязковым атрыбутам упрыгожвання стаў гадзіннік са стрэлкай, якая паказвала, што да Новага года засталося пяць хвілін.
▪️У часы Хрушчова ў моду ў вытворцаў ёлачнага ўпрыгожвання ўваходзіць сельскагаспадарчая тэматыка. На ёлках красуецца розная гародніна, садавіна і, канешне ж, царыца палёў – кукуруза. Дарэчы, з усяго гэтага багацця толькі кукуруза выпускалася да самага развала Савецкага Саюза.
▪️У 1960-х, пасля палёту Гагарына, развіццё атрымала касмічная тэматыка з разнастайнымі ракетамі, планетамі і касманаўтамі…
Па ёлачных упрыгожваннях можна вызначыць, якія кнігі чыталі дзецям, якія мультфільмы былі знакаміты ў розныя гады. Так, пачатак 1940-х адзначыўся серыяй ёлачных цацак-герояў казак: Іван Царэвіч, Кот у ботах, Доктар Айбаліт і яго памочнікі, Аладзін і Хатабыч. У 1949-м, у гонар юбілея Пушкіна, з’явіліся на ёлках і пушкінскія персанажы: Залаты пеўнік, Дзед з невадам і Залатая рыбка, Вавёрачка з залатымі арэшкамі сталі выцясняць “ватных піянераў”, камсамольцаў і чырвонаармейцаў з 1930-х. У 1950-х знакамітымі былі героі казак “Чыпаліна”, “Бураціна”, а ў 1970-х пераважная тэма – героі савецкіх мультфільмаў, ад Карлсана да Віні-Пуха.
▪️Дарэчы, усе цацкі, выпушчаныя да 1966 г., - выключна ручной працы.
▪️Спяшайцеся ўбачыць унікальныя казачныя наборы ёлачных упрыгожванняў на выставе “У Новы год прыходзіць казка…” ў нясвіжскім палацы, якая дзейнічае да 22 студзеня.
▪️Савецкая навагодняя цацка адрознівалася ад сусветных “трэндаў” і развівалася сваім шляхам. Цікава, што ў ёлачным дэкоры адлюстроўваліся павевы таго, што адбывалася ў краіне.
Першыя навагоднія ўпрыгожванні ў СССР выпускаліся ў форме зорак, фігурак чырвонаармейцаў, парашутыстаў. Крыху пазней дабавілася тэматыка засваення Поўначы…
Пасля выхаду фільма “Цырк” пачалі выпускацца цацкі з цыркавой тэматыкай, а пасля “Карнавальнай ночы” абавязковым атрыбутам упрыгожвання стаў гадзіннік са стрэлкай, якая паказвала, што да Новага года засталося пяць хвілін.
▪️У часы Хрушчова ў моду ў вытворцаў ёлачнага ўпрыгожвання ўваходзіць сельскагаспадарчая тэматыка. На ёлках красуецца розная гародніна, садавіна і, канешне ж, царыца палёў – кукуруза. Дарэчы, з усяго гэтага багацця толькі кукуруза выпускалася да самага развала Савецкага Саюза.
▪️У 1960-х, пасля палёту Гагарына, развіццё атрымала касмічная тэматыка з разнастайнымі ракетамі, планетамі і касманаўтамі…
Па ёлачных упрыгожваннях можна вызначыць, якія кнігі чыталі дзецям, якія мультфільмы былі знакаміты ў розныя гады. Так, пачатак 1940-х адзначыўся серыяй ёлачных цацак-герояў казак: Іван Царэвіч, Кот у ботах, Доктар Айбаліт і яго памочнікі, Аладзін і Хатабыч. У 1949-м, у гонар юбілея Пушкіна, з’явіліся на ёлках і пушкінскія персанажы: Залаты пеўнік, Дзед з невадам і Залатая рыбка, Вавёрачка з залатымі арэшкамі сталі выцясняць “ватных піянераў”, камсамольцаў і чырвонаармейцаў з 1930-х. У 1950-х знакамітымі былі героі казак “Чыпаліна”, “Бураціна”, а ў 1970-х пераважная тэма – героі савецкіх мультфільмаў, ад Карлсана да Віні-Пуха.
▪️Дарэчы, усе цацкі, выпушчаныя да 1966 г., - выключна ручной працы.
▪️Спяшайцеся ўбачыць унікальныя казачныя наборы ёлачных упрыгожванняў на выставе “У Новы год прыходзіць казка…” ў нясвіжскім палацы, якая дзейнічае да 22 студзеня.