Перший Козацький
❗️СВЯЩЕННИК КИНУВ ВИКЛИК МЕРУ ЧЕРКАС. ЗАХОПИЛИ ХРАМ, ВИГНАЛИ РОДИНУ НА ВУЛИЦЮ: ЯК МОВЧАТИ? ◾️Стрітенський храм УПЦ м. Черкаси. Святиня, яку відібрали місцеві прибічники ПЦУ, за безпосередньої участі влади. Настоятель храму о. Євгеній Буркацький розповів…
БЮДЖЕТНИКИ ТА ЗІБРАННЯ У КЛУБІ: ТАК НАМАГАЮТЬСЯ "ПЕРЕВЕСТИ" ДО ПЦУ НАСТУПНИЙ ЧЕРКАСЬКИЙ ХРАМ
17 серпня у Черкасах сталася чергова провокація за участю прихильників ПЦУ, повідомляє Черкаська єпархія УПЦ, керуючого єпископа якої посажено під домашній арешт (пам’ятаємо ж, гонінь в нас нема).
«До храму на честь свт. Софронія Іркутського, розташованого в мікрорайоні Дахнівка, завітала група професійних пцу-шних рейдерів з метою підготовки "переходу" громади в юрисдикцію своєї структури.
Продовження кримінальної історії👇
17 серпня у Черкасах сталася чергова провокація за участю прихильників ПЦУ, повідомляє Черкаська єпархія УПЦ, керуючого єпископа якої посажено під домашній арешт (пам’ятаємо ж, гонінь в нас нема).
«До храму на честь свт. Софронія Іркутського, розташованого в мікрорайоні Дахнівка, завітала група професійних пцу-шних рейдерів з метою підготовки "переходу" громади в юрисдикцію своєї структури.
Продовження кримінальної історії👇
Перший Козацький
БЮДЖЕТНИКИ ТА ЗІБРАННЯ У КЛУБІ: ТАК НАМАГАЮТЬСЯ "ПЕРЕВЕСТИ" ДО ПЦУ НАСТУПНИЙ ЧЕРКАСЬКИЙ ХРАМ 17 серпня у Черкасах сталася чергова провокація за участю прихильників ПЦУ, повідомляє Черкаська єпархія УПЦ, керуючого єпископа якої посажено під домашній арешт…
Початок☝️ На "причепі" у загарбників для масовки прийшла пасивна група працівників бюджетних установ м. Черкаси – близько 50 людей, які не мають відношення ні до громади храму, ні до православної Церкви як такої.
Заводіями серед "протестувальників", як водиться, були кілька "священиків" ПЦУ.
Зібравшись біля Софроніївського храму, у супроводі поліції та “незалежних” журналістів черкаських ЗМІ, перед об’єктивами фото- та відеокамер, сторонні для Софроніївської парафії люди, під гучні вигуки антицерковних гасел, провели показну “реєстрацію членів церковної громади”».
В реальній Свято-Софроніївській громаді парафії, що є юридичною особою – фіксоване членство. Настоятель храму, протоієрей Анатолій Чортополох, віддав його будівництву 25 років свого життя.
«У цей самий час реальна громада храму, в кількості кількох сотень вірян, що стала навпроти провокаторів, молилася єдиними вустами і єдиним серцем, виконуючи Символ віри».
День закінчився справжнім голосуванням громади всередині свого храму. Кілька сотень вірян ще раз одноголосно підтвердили свою вірність Українській Православній Церкві та її Предстоятелю – Митрополиту Онуфрію.
«Продовження цієї історії не вселяє оптимізму. Не зраджуючи заздалегідь розробленому сценарію захоплення, наступного дня, 18 серпня, за складеними напередодні реєстраційними списками, подалі від храму і вірян, у міському Будинку культури (!), рейдери провели нові так звані “збори релігійної громади Софроніївського храму”, на яких і “перевели” храм у Дахнівці в підпорядкування ПЦУ…
“Незалежні” черкаські ЗМІ, які, як відомо, частково фінансуються посольствами західних країн, відзвітували про “черговий мирний перехід вірян до ПЦУ”.
Але сам храм поки що не захоплений.
Найімовірніше, найближчим часом нам доведеться очікувати спроб такого ж “мирного” захоплення храму представниками ПЦУ з традиційним для них застосуванням ломів і болгарок».
Заводіями серед "протестувальників", як водиться, були кілька "священиків" ПЦУ.
Зібравшись біля Софроніївського храму, у супроводі поліції та “незалежних” журналістів черкаських ЗМІ, перед об’єктивами фото- та відеокамер, сторонні для Софроніївської парафії люди, під гучні вигуки антицерковних гасел, провели показну “реєстрацію членів церковної громади”».
В реальній Свято-Софроніївській громаді парафії, що є юридичною особою – фіксоване членство. Настоятель храму, протоієрей Анатолій Чортополох, віддав його будівництву 25 років свого життя.
«У цей самий час реальна громада храму, в кількості кількох сотень вірян, що стала навпроти провокаторів, молилася єдиними вустами і єдиним серцем, виконуючи Символ віри».
День закінчився справжнім голосуванням громади всередині свого храму. Кілька сотень вірян ще раз одноголосно підтвердили свою вірність Українській Православній Церкві та її Предстоятелю – Митрополиту Онуфрію.
«Продовження цієї історії не вселяє оптимізму. Не зраджуючи заздалегідь розробленому сценарію захоплення, наступного дня, 18 серпня, за складеними напередодні реєстраційними списками, подалі від храму і вірян, у міському Будинку культури (!), рейдери провели нові так звані “збори релігійної громади Софроніївського храму”, на яких і “перевели” храм у Дахнівці в підпорядкування ПЦУ…
“Незалежні” черкаські ЗМІ, які, як відомо, частково фінансуються посольствами західних країн, відзвітували про “черговий мирний перехід вірян до ПЦУ”.
Але сам храм поки що не захоплений.
Найімовірніше, найближчим часом нам доведеться очікувати спроб такого ж “мирного” захоплення храму представниками ПЦУ з традиційним для них застосуванням ломів і болгарок».
Forwarded from ЧЕРКАСЬКИЙ БЛАГОВІСНИК
КАДР ДНЯ:
скріншот зі стріму Суспільного ТБ. Священник Анатолій Чертополох (зліва) намагається пояснити ПЦУшним рейдерам (зправа), які прийшли захоплювати збудований ним храм, що у нього самого два сини офіцери і зараз знаходяться на гарячій лінії фронту. Знизу екрану - миттєва реакція на ці слова черкаського пцу-активіста та «журналіста» видання 18000 Артура Чемириса.
скріншот зі стріму Суспільного ТБ. Священник Анатолій Чертополох (зліва) намагається пояснити ПЦУшним рейдерам (зправа), які прийшли захоплювати збудований ним храм, що у нього самого два сини офіцери і зараз знаходяться на гарячій лінії фронту. Знизу екрану - миттєва реакція на ці слова черкаського пцу-активіста та «журналіста» видання 18000 Артура Чемириса.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
☦️ХОДА 2023. ТИСЯЧІ ВІРЯН УПЦ ЙДУТЬ ДО ПОЧАЇВСЬКОЇ ЛАВРИ. ДЕНЬ #2
19 серпня близько 3 тисяч православних українців вийшли з Кам’янця-Подільського на хресний хід до Почаївської Лаври.
Вже 200 років віряни звершують цей молитовний подвиг, щоб вшанувати Матір Божу та потрапити до древньої обителі на свято Успіння.
Вже другий день дороги до Почаєва рясніють хрестами, іконами та хоругвами. Паломники — наші мужні віряни УПЦ — моляться за рідну землю, за близьких, за воїнів.
❗️Картки для допомоги проекту
Моно 4441 1111 3594 5412
Приват 4149 4390 4149 0297
Наш телеграм, приєднуйтеся https://yangx.top/kozakTv1
19 серпня близько 3 тисяч православних українців вийшли з Кам’янця-Подільського на хресний хід до Почаївської Лаври.
Вже 200 років віряни звершують цей молитовний подвиг, щоб вшанувати Матір Божу та потрапити до древньої обителі на свято Успіння.
Вже другий день дороги до Почаєва рясніють хрестами, іконами та хоругвами. Паломники — наші мужні віряни УПЦ — моляться за рідну землю, за близьких, за воїнів.
❗️Картки для допомоги проекту
Моно 4441 1111 3594 5412
Приват 4149 4390 4149 0297
Наш телеграм, приєднуйтеся https://yangx.top/kozakTv1
❗️В ЧЕРКАСАХ ВІДБУЛОСЯ ЗАСІДАННЯ СУДУ НАД МИТРОПОЛИТОМ ФЕОДОСІЄМ
21 серпня в Соснівському районному суді м. Черкас відбулося судове засідання у справі над митрополитом Черкаським і Канівським Феодосієм, якого СБУ звинувачує за ст. 161 та 436/2 КК України, пише пресслужба Черкаської єпархії УПЦ.
"Це було перше засідання по суті питань, що будуть розглядатися. Згідно процедурі, на початку першого засідання суду, митрополит Феодосій звернувся до суду та всіх присутніх зі вступним словом щодо звинувачень проти нього".
21 серпня в Соснівському районному суді м. Черкас відбулося судове засідання у справі над митрополитом Черкаським і Канівським Феодосієм, якого СБУ звинувачує за ст. 161 та 436/2 КК України, пише пресслужба Черкаської єпархії УПЦ.
"Це було перше засідання по суті питань, що будуть розглядатися. Згідно процедурі, на початку першого засідання суду, митрополит Феодосій звернувся до суду та всіх присутніх зі вступним словом щодо звинувачень проти нього".
Перший Козацький
❗️В ЧЕРКАСАХ ВІДБУЛОСЯ ЗАСІДАННЯ СУДУ НАД МИТРОПОЛИТОМ ФЕОДОСІЄМ 21 серпня в Соснівському районному суді м. Черкас відбулося судове засідання у справі над митрополитом Черкаським і Канівським Феодосієм, якого СБУ звинувачує за ст. 161 та 436/2 КК України…
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
СЛОВО МИТРОПОЛИТА ФЕОДОСІЯ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ СУДУ ПО СУТІ СПРАВИ (21.08.2023)
«ПРАКТИЧНО ВСІ "ПОТЕРПІЛІ" ТА "СВІДКИ" В ПРОЦЕСІ – ЦЕ "СВЯЩЕНИКИ" ПЦУ»: СЛОВО МИТРОПОЛИТА ФЕОДОСІЯ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ СУДУ 21.08.2023
«Сьогодні мені, громадянину України, корінному киянину, митрополиту Української Православної Церкви, керуючому Черкаською єпархією, митрополиту Черкаському і Канівському Феодосію, доводиться стояти перед Судом і відповідати на сфабриковані проти мене звинувачення.
Одразу слід сказати, що, хоча звинувачення сформульовані проти фізичної особи, але вся ця кримінальна справа штучно сфабрикована проти мене саме як проти митрополита УПЦ, керуючого Черкаською єпархією.
Відбувається це кримінальне провадження в рамках теперішніх гонінь на Церкву в нашій державі, та на Черкаську єпархію зокрема. А як фізична особа, як громадянин України, особисто я їм малоцікавий.
В моїй особі переслідувачі гонять Церкву, і я представляю тепер в Суді саме Церкву. Дискриміновану та переслідувану сьогодні в Україні Українську Православну Церкву.
І саме тому прикута сьогодні увага до цього судового процесу не тільки громадян України, але і міжнародної спільноти. Особливо це стосується країн з історично існуючими Православними Церквами.
До мене зі словами підтримки та із запитом коментарів по поточній ситуації регулярно звертаються священнослужителі Помісних Православних Церков зі всього світу та журналісти, які спеціалізуються на правовій та релігійній тематиці із Греції, Сербії, Сполучених Штатів та інших країн…
Звісно ж, висунутих Службою безпеки України проти мене звинувачень я не визнаю, і визнати не можу, оскільки вони повністю штучно сфабриковані та сфальшовані.
Служба безпеки України інкримінує мені, як ієрарху Української Православної Церкви, дві статті Кримінального кодексу.
Першу і тяжчу - статтю 436/2 (ч.ч. 2 та 3) за те, що ніби то мною давалися розпорядження публікувати на офіційному сайті Черкаської єпархії матеріали екстремістського характеру.
Але я ніколи не давав таких розпоряджень і ніколи не мав наміру це робити. Це твердження цілком брехливе і жодним чином не відповідає дійсності. І у сторони звинувачення немає, і в принципі не може бути жодних фактів, жодних доказів, щоб довести зворотнє. Звинувачення мене за цією статтею ККУ повністю сфабриковані від початку до кінця.
Друге висунуте проти мене звинувачення - за ч.1 статті 161 Кримінального кодексу України. Це (цитата):
"Умисні дії, спрямовані на розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті, на приниження національної честі та гідності, або образа почуттів громадян у зв'язку з їхніми релігійними переконаннями, а також пряме чи непряме обмеження прав або встановлення прямих чи непрямих привілеїв громадян за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, інвалідності, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками".
І це звинувачення на повному серйозі висувається сьогодні проти нас в обстановці, коли сама належність до УПЦ в нашому суспільстві, накрученому ручними ЗМІ, вже є небезпекою для людини. Повсюди йде масштабне цькування нашої Церкви, дискредитація в ЗМІ.
Протизаконно, рейдерськи захоплюються наші храми, в тому числі в Черкасах та Черкаській області.
Ось, наприклад, у цій залі присутній багатодітний священник Євгеній Буркацький, якого три тижні тому разом з релігійною громадою, в незаконний спосіб, шляхом рейдерської підтасовки юридичних понять та документів, вигнали із Стрітенського храму, який будувала Черкаська єпархія своїм коштом, а храм захопили й передали ПЦУ. Сам отець Євгеній разом із сьома дітьми та дружиною був вигнаний із парафіяльного будиночку саме оцими людьми, які зараз сидять перед нами у військовій формі та видають з себе "потерпілих" у цьому судовому процесі.
На кожному кроці зневажаються, топчуться права вірних нашої Церкви, громадян України, їх ображають брудними словами та зневажають посадові особи різних рангів.
«Сьогодні мені, громадянину України, корінному киянину, митрополиту Української Православної Церкви, керуючому Черкаською єпархією, митрополиту Черкаському і Канівському Феодосію, доводиться стояти перед Судом і відповідати на сфабриковані проти мене звинувачення.
Одразу слід сказати, що, хоча звинувачення сформульовані проти фізичної особи, але вся ця кримінальна справа штучно сфабрикована проти мене саме як проти митрополита УПЦ, керуючого Черкаською єпархією.
Відбувається це кримінальне провадження в рамках теперішніх гонінь на Церкву в нашій державі, та на Черкаську єпархію зокрема. А як фізична особа, як громадянин України, особисто я їм малоцікавий.
В моїй особі переслідувачі гонять Церкву, і я представляю тепер в Суді саме Церкву. Дискриміновану та переслідувану сьогодні в Україні Українську Православну Церкву.
І саме тому прикута сьогодні увага до цього судового процесу не тільки громадян України, але і міжнародної спільноти. Особливо це стосується країн з історично існуючими Православними Церквами.
До мене зі словами підтримки та із запитом коментарів по поточній ситуації регулярно звертаються священнослужителі Помісних Православних Церков зі всього світу та журналісти, які спеціалізуються на правовій та релігійній тематиці із Греції, Сербії, Сполучених Штатів та інших країн…
Звісно ж, висунутих Службою безпеки України проти мене звинувачень я не визнаю, і визнати не можу, оскільки вони повністю штучно сфабриковані та сфальшовані.
Служба безпеки України інкримінує мені, як ієрарху Української Православної Церкви, дві статті Кримінального кодексу.
Першу і тяжчу - статтю 436/2 (ч.ч. 2 та 3) за те, що ніби то мною давалися розпорядження публікувати на офіційному сайті Черкаської єпархії матеріали екстремістського характеру.
Але я ніколи не давав таких розпоряджень і ніколи не мав наміру це робити. Це твердження цілком брехливе і жодним чином не відповідає дійсності. І у сторони звинувачення немає, і в принципі не може бути жодних фактів, жодних доказів, щоб довести зворотнє. Звинувачення мене за цією статтею ККУ повністю сфабриковані від початку до кінця.
Друге висунуте проти мене звинувачення - за ч.1 статті 161 Кримінального кодексу України. Це (цитата):
"Умисні дії, спрямовані на розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті, на приниження національної честі та гідності, або образа почуттів громадян у зв'язку з їхніми релігійними переконаннями, а також пряме чи непряме обмеження прав або встановлення прямих чи непрямих привілеїв громадян за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, інвалідності, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками".
І це звинувачення на повному серйозі висувається сьогодні проти нас в обстановці, коли сама належність до УПЦ в нашому суспільстві, накрученому ручними ЗМІ, вже є небезпекою для людини. Повсюди йде масштабне цькування нашої Церкви, дискредитація в ЗМІ.
Протизаконно, рейдерськи захоплюються наші храми, в тому числі в Черкасах та Черкаській області.
Ось, наприклад, у цій залі присутній багатодітний священник Євгеній Буркацький, якого три тижні тому разом з релігійною громадою, в незаконний спосіб, шляхом рейдерської підтасовки юридичних понять та документів, вигнали із Стрітенського храму, який будувала Черкаська єпархія своїм коштом, а храм захопили й передали ПЦУ. Сам отець Євгеній разом із сьома дітьми та дружиною був вигнаний із парафіяльного будиночку саме оцими людьми, які зараз сидять перед нами у військовій формі та видають з себе "потерпілих" у цьому судовому процесі.
На кожному кроці зневажаються, топчуться права вірних нашої Церкви, громадян України, їх ображають брудними словами та зневажають посадові особи різних рангів.
Telegraph
Слово митрополита Черкаського і Канівського ФЕОДОСІЯ перед початком судових засідань в Соснівському районному суді м. Черкаси 21.08.2023…
Шановний Суд, шановні спостерігачі цього судового процесу! Сьогодні мені, громадянину України, корінному киянину, митрополиту Української Православної Церкви, керуючому Черкаською єпархією, митрополиту Черкаському і Канівському Феодосію, доводиться стояти…
Мери міст та місцеві депутати приймають антиконституційні рішення проти Української Православної Церкви, принижують мільйони наших віруючих на словах та в документах. У Верховній Раді України готуються одразу декілька законопроектів про заборону діяльності нашої Церкви, всупереч Конституції, всупереч міжнародним правовим засадам, всупереч здоровому глузду, нарешті. Українська Православна Церква та її вірні, мільйони громадян України, стали сьогодні людьми третього ґатунку, ізгоями у своїй країні, в країні, де вони народилися і де живуть.
На сьогодні в Україні, на очах у всього світу, гоніннями на УПЦ повністю розтоптані та спаплюжені 35 стаття Конституції та 161 стаття Кримінального кодексу України.
І при цьому всьому прокуратура та СБУ сьогодні на повному серйозі висуває проти представників гнаної Церкви, в тому числі і проти мене, звинувачення по 161 статті. У людей з неушкодженим логічним мисленням це може викликати лише когнітивний дисонанс. І такий когнітивний дисонанс виникає у людей по всьому світу.
Так що перед Судом стою сьогодні не лише я, але в моїй особі і всі православні віруючі Черкащини - Черкаська єпархія Української Православної Церкви. Більше того, звинувачення проти Української Православної Церкви на Черкащині прокуратура та СБУ висувають сьогодні у тісній співпраці зі своїми вірними помічниками "від релігії".
Вони роблять це руками так званої "Православної Церкви України" в особі її кліриків. Адже практично всі "потерпілі" та "свідки" в цьому процесі - це "священнослужителі" ПЦУ.
Ми бачимо зараз цих "священнослужителів" ПЦУ перед собою в залі Суду. Вони сьогодні будуть звинувачувати мене як православного архієрея по наведеним вище статтям Кримінального кодексу. Але при цьому вони дуже не хочуть, щоб їх публічно ідентифікували в Суді саме як "священнослужителів". Тому вони сьогодні без ряс. Клірики ПЦУ не хочуть, щоб цей їхній "іудин гріх" сприймався саме як "іудин гріх" нашим суспільством та всім Православним світом, який стежить за процесом.
А тому вони і не одягають на засідання Суду відповідну їх положенню в ПЦУ одежу – рясу та хрести. Вони приходять на судові засідання у військовій формі, вони маскуються у форму капеланів.
Навіщо тут, в суді, сидіти у захисних, маскувальних штанях та футболках? Чи вам тут погрожує снайпер, чи ворожа куля? Ні, не погрожує. Але ви дуже не хочете, щоб хрещений світ бачив, що православного митрополита натовпом притягнули до Суду саме "клірики" ПЦУ. А це саме так і є.
І це відбувається в ХХІ столітті перед очами всього Православного світу.
Вступаючи в судовий процес, хочу звернути увагу шановного Суду та спостерігачів, на те, що цей процес скоріш за все буде показовим, оскільки вже викликає широкий суспільний резонанс як в Україні, так і за її межами. Також цей процес може стати прецедентним для сучасного Українського правосуддя. Але цілком точно він стане ще одною серйозною перевіркою на неупередженість та справедливість нашого правосуддя.
Адже ініціатори цієї кримінальної справи, хоча і висунули проти мене сфабриковані звинувачення по конкретних статтях Кримінального кодексу, в яких я зовсім не винуватий, але, по великому рахунку, вони хочуть судити мене зовсім не за конкретні протиправні дії (яких я не звершував, і слідчі СБУ та прокуратури це прекрасно знають). Вони хочуть піддати обструкції та публічно засудити саму мою позицію, як ієрарха Церкви:
• позицію захисту канонічного устрою Церкви,
• позицію неприйняття розколу, неприйняття політичних, компромісних, неканонічних шляхів подолання розколу – без покаяння та без справжнього апостольського рукопокладення,
• позицію прибічника Церковної єдності та тисячолітньої історичної правди нашого народу.
На сьогодні в Україні, на очах у всього світу, гоніннями на УПЦ повністю розтоптані та спаплюжені 35 стаття Конституції та 161 стаття Кримінального кодексу України.
І при цьому всьому прокуратура та СБУ сьогодні на повному серйозі висуває проти представників гнаної Церкви, в тому числі і проти мене, звинувачення по 161 статті. У людей з неушкодженим логічним мисленням це може викликати лише когнітивний дисонанс. І такий когнітивний дисонанс виникає у людей по всьому світу.
Так що перед Судом стою сьогодні не лише я, але в моїй особі і всі православні віруючі Черкащини - Черкаська єпархія Української Православної Церкви. Більше того, звинувачення проти Української Православної Церкви на Черкащині прокуратура та СБУ висувають сьогодні у тісній співпраці зі своїми вірними помічниками "від релігії".
Вони роблять це руками так званої "Православної Церкви України" в особі її кліриків. Адже практично всі "потерпілі" та "свідки" в цьому процесі - це "священнослужителі" ПЦУ.
Ми бачимо зараз цих "священнослужителів" ПЦУ перед собою в залі Суду. Вони сьогодні будуть звинувачувати мене як православного архієрея по наведеним вище статтям Кримінального кодексу. Але при цьому вони дуже не хочуть, щоб їх публічно ідентифікували в Суді саме як "священнослужителів". Тому вони сьогодні без ряс. Клірики ПЦУ не хочуть, щоб цей їхній "іудин гріх" сприймався саме як "іудин гріх" нашим суспільством та всім Православним світом, який стежить за процесом.
А тому вони і не одягають на засідання Суду відповідну їх положенню в ПЦУ одежу – рясу та хрести. Вони приходять на судові засідання у військовій формі, вони маскуються у форму капеланів.
Навіщо тут, в суді, сидіти у захисних, маскувальних штанях та футболках? Чи вам тут погрожує снайпер, чи ворожа куля? Ні, не погрожує. Але ви дуже не хочете, щоб хрещений світ бачив, що православного митрополита натовпом притягнули до Суду саме "клірики" ПЦУ. А це саме так і є.
І це відбувається в ХХІ столітті перед очами всього Православного світу.
Вступаючи в судовий процес, хочу звернути увагу шановного Суду та спостерігачів, на те, що цей процес скоріш за все буде показовим, оскільки вже викликає широкий суспільний резонанс як в Україні, так і за її межами. Також цей процес може стати прецедентним для сучасного Українського правосуддя. Але цілком точно він стане ще одною серйозною перевіркою на неупередженість та справедливість нашого правосуддя.
Адже ініціатори цієї кримінальної справи, хоча і висунули проти мене сфабриковані звинувачення по конкретних статтях Кримінального кодексу, в яких я зовсім не винуватий, але, по великому рахунку, вони хочуть судити мене зовсім не за конкретні протиправні дії (яких я не звершував, і слідчі СБУ та прокуратури це прекрасно знають). Вони хочуть піддати обструкції та публічно засудити саму мою позицію, як ієрарха Церкви:
• позицію захисту канонічного устрою Церкви,
• позицію неприйняття розколу, неприйняття політичних, компромісних, неканонічних шляхів подолання розколу – без покаяння та без справжнього апостольського рукопокладення,
• позицію прибічника Церковної єдності та тисячолітньої історичної правди нашого народу.
Ініціатори цього кримінального провадження хочуть, щоб я, як православний архієрей і як громадянин України замовкнув і нічого не більше говорив. Щоб і інші вірні Церкви теж це побачили, злякались і також би замовкли. В ідеалі - щоб замовкла вся Церква. Вони хочуть засудити не тільки нашу позицію, наші висловлювання, але й наші думки. Бенефіціари цього кримінального провадження мають на меті засудити саме наше громадянське відношення до того, що зараз відбувається в релігійній сфері нашого суспільства. Засудити інакомислення. І не тільки моє особисто, але і мільйонів таких самих людей, як і я, громадян України, в першу чергу вірних Української Православної Церкви, але не тільки їх.
Твердо стоячи на своїх канонічній та громадянській позиціях, які озвучив вище, я, тим не менше, прекрасно розумію, що сьогодні в нашій країні будь-який не вивірений крок у публічному відстоюванні своїх принципів може привести до шквалу наклепів та агресії зі сторони опонентів, і як наслідок принесе шкоду Церкві. А тому в судовому процесі ми будемо намагатися не давати стороні звинувачення провокувати нас на непотрібні та зайві кроки. Іншими словами - судіть мене тільки за ті фактичні правопорушення, які мені інкримінує СБУ, а не за мої думки та почуття.
Мої думки та почуття – то лише моя справа. Особливо сторона захисту буде запобігати будь-яким спробам перевести дискусію в політичну площину, якщо такі намагання будуть мати місце.
Оскільки в Кримінальний кодекс України поки що законодавчо не внесені статті за "інакомислення" та "мислезлочини" (як у відомому романі Джорджа Оруела), то наша сторона захисту буде наполягати на доведенні стороною звинувачення доказів саме тих правопорушень, які інкримінуються мені.
Усвідомлюючи свою відповідальність перед різноликою паствою нашої Церкви, яка потерпає від постійних нападок не неї, як ієрарх Церкви я залишаю за собою принципове право не висловлювати в цьому публічному судовому процесі своєї особистої точки зору по будь-яким суспільним питанням, ідеологічним питанням, а тим більше питанням політичним.
Якщо ж дискусія буде стосуватися офіційної позиції УПЦ з тих чи інших суспільно значимих питань, то в якості відповідей сторона захисту буде наводити офіційні документи Української Православної Церкви».
Твердо стоячи на своїх канонічній та громадянській позиціях, які озвучив вище, я, тим не менше, прекрасно розумію, що сьогодні в нашій країні будь-який не вивірений крок у публічному відстоюванні своїх принципів може привести до шквалу наклепів та агресії зі сторони опонентів, і як наслідок принесе шкоду Церкві. А тому в судовому процесі ми будемо намагатися не давати стороні звинувачення провокувати нас на непотрібні та зайві кроки. Іншими словами - судіть мене тільки за ті фактичні правопорушення, які мені інкримінує СБУ, а не за мої думки та почуття.
Мої думки та почуття – то лише моя справа. Особливо сторона захисту буде запобігати будь-яким спробам перевести дискусію в політичну площину, якщо такі намагання будуть мати місце.
Оскільки в Кримінальний кодекс України поки що законодавчо не внесені статті за "інакомислення" та "мислезлочини" (як у відомому романі Джорджа Оруела), то наша сторона захисту буде наполягати на доведенні стороною звинувачення доказів саме тих правопорушень, які інкримінуються мені.
Усвідомлюючи свою відповідальність перед різноликою паствою нашої Церкви, яка потерпає від постійних нападок не неї, як ієрарх Церкви я залишаю за собою принципове право не висловлювати в цьому публічному судовому процесі своєї особистої точки зору по будь-яким суспільним питанням, ідеологічним питанням, а тим більше питанням політичним.
Якщо ж дискусія буде стосуватися офіційної позиції УПЦ з тих чи інших суспільно значимих питань, то в якості відповідей сторона захисту буде наводити офіційні документи Української Православної Церкви».